• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041106324
  • خبرنگار : 50377

نماینده مجلس شورای اسلامی:

نگاه برنامه هفتم توجه به مهارت و ایجاد اشتغال است

نگاه برنامه هفتم توجه به مهارت و ایجاد اشتغال است

ایسنا/مازندران نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم توسعه، نگاه بلندی به بحث مهارت دارد تا ارتباط علم و دانش با مهارت و تولید به صورت معنا داری برقرار و زنجیره آن با اشتغال کامل شود.

منصورعلی زارعی امروز ۱۱ تیرماه در دانشگاه علمی کاربردی واحد مازندران با اظهار اینکه تعدد دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و اعضای هیات علمی، متاسفانه دانش آموختگان صاحب مهارت تربیت نکردیم و در حوزه اشتغال در بخشهای مختلف اقتصادی نتایج خوبی نداشتیم، اظهار کرد: چرا که نتوانستیم ارتباط صنعت و دانشگاه را به طور سیستمی تقویت کنیم.

زارعی با بیان اینکه وقتی در میدان کار می رویم، در حوزه بهره‌وری و افزایش کیفیت تولیدات، جای پای دانشگاه مشخص نیست، تصریح کرد: با بی توجهی به بحث های آمایشی و توسعه بی رویه برخی رشته های دانشگاهی، نه تنها فارغ التحصیلان را به سمت اشتغال هدایت نکردیم بلکه در برخی موارد زمینه های اشتغال را از بین بردیم.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود یادآور شد: در سالهای اخیر و با تاکیدات مقام معظم رهبری، همت مجلس و دولت سیزدهم مسیر درستی در حوزه آموزش مهارتی ریل گذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه هفتم نگاه بلندی به بحث مهارت دارد تا ارتباط علم و دانش با مهارت و تولید به صورت معنا داری برقرار و زنجیره آن با اشتغال کامل شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی افزود: فلسفه تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی در میدان کار کردن است، یعنی نتیجه کار دانشگاه دانش آموختگانی باشد که در میدان عمل حرف برای گفتن داشته باشند.

زارعی گفت: برای حل مشکل اشتغال راهی جز تقویت آموزشهای مهارتی نداریم برای اینکه تکلیف اشتغال را مشخص کنیم باید دانش آموخته صاحب مهارت تربیت کنیم چرا که بدون مهارت نه بخش های تولیدی می توانند آن طور که باید به فعالیت خود ادامه دهند و نه می توانیم در منطقه رقابت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha