• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402041106391
  • خبرنگار : 71560

آصفری: آتش زدن قرآن کریم اهانت به همه ادیان الهی است

آصفری: آتش زدن قرآن کریم اهانت به همه ادیان الهی است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: اسلام دین رحمت، گذشت و عطوفت بوده و دشمنان اسلام باید بدانند که نسخه حل مشکلات ملت های دنیا و بهترین حقوق بشری که حقوق همه افراد را به رسمیت شناخته است، قرآن است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد، بیان کرد: این اقدامی که اخیرا یکی از شهروندان در کشور سوئد انجام داده است، صرفا اهانت به دین مبین اسلام نیست بلکه اهانت به همه ادیان الهی است. کتب آسمانی برای همه مردم دنیا محترم است، این نیست که صرفا مردم مسلمان نسبت به اهانت قرآن کریم اعتراض داشته باشند بلکه تمام ملت های دنیا و پیروان همه ادیان نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: این برخورد با کتاب آسمانی قرآن، نشان از عمق کینه و دشمنی است که برخی ها با دین مبین اسلام دارند. باید متوجه باشند که امروز نسخه حل مشکلات ملت های دنیا و بهترین حقوق بشری که حقوق همه افراد را به رسمیت شناخته است، قرآن است.

وی ادامه داد: هتک حرمت قرآن در سوئد هدفمند بوده و دولت سوئد باید پاسخگوی چنین رفتاری باشد. ملت های مسلمان نسبت به این موضوع کوتاه نخواهند آمد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجمع جهانی کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع اعتراض دارند. متاسفانه برخی از اقدامات جریان تکفیری ها سبب شده تا جلوه اسلام را بد نشان دهند. اسلام دین رحمت و گذشت و عطوفت است و امروز باید کسانی که از جریان داعش حمایت کردند پاسخگوی این اهانت باشند. البته ما می دانیم که پشت این قضیه رژیم صهیونیستی است که از اتحاد و انسجام بین ملت های مسلمان وحشت دارند و با چنین اقداماتی به دنبال ایجاد تفرقه است. با آتش زدن قرآن نمی توانند اصل قرآن را از بین ببرند، چراکه اصل قرآن در دل ملت ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha