• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402041106457
  • منبع : نمایندگی ایلام

تصویب تشکیل ۵ کارگروه در معاونت عمرانی استانداری ایلام

تصویب تشکیل ۵ کارگروه در معاونت عمرانی استانداری ایلام

ایسنا/ایلام در نشست معاون عمرانی استاندار ایلام با جمعی از نخبگان ۵ کارگروه در زمینه سیما و منظر شهری ، ایمن‌سازی و سازه عمرانی، زیرساخت راه و راه آهن، منابع طبیعی و محیط زیست و کارگروه مدیریت بحران به تصویب رسید.

مهندس «سعید هژبری»  امروز یکشنبه ۱۱ تیر در نشست با جمعی از نخبگان استان ایلام  اظهار کرد: نخبگان مهم‌ترین سرمایه و نماد اقتدار هر کشور محسوب می‌شوند و  نخبگان حاذق و توانمند در زمینه‌های مختلف مولفه قدرت آن کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر در کشوری در بعد علمی رشد و توسعه یابد ابعاد صنعتی ، تولیدی و نظامی آن کشور هم گسترش پیدا خواهد کرد، تاکید کرد: عزت و افتخار هر کشوری مرهون دانشمندان و نخبگان آن کشور است و نقش نخبگان در کاهش وابستگی های یک کشور کاملا مشهود است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: در سالی که کشور با توطئه و دسیسه‌های گوناگون دشمن  با مسائل خاص  بویژه بحث اغتشاشات و ناآرامی‌ها روبرو بود و دشمن تلاش گسترده‌ای برای ناامیدی در کشور داشت نقش هیئت‌های اندیشه ورز نخبگان کشور و استان بسیار حائز اهمیت و مورد توجه بود از این رو هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگان به عنوان یک مشاور امین و اتاق فکر باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها برای توسعه استان استفاده و بهره برد.

 هژبری به نقش نخبگان در راستای تحول‌گرایی و اثرگذاری و امیدآفرینی در جامعه اشاره و تاکید کرد: در اوج بیماری کرونا که یک تهدید جدی برای کشور محسوب می‌شد با تلاش نخبگان و دانشمندان در حوزه درمان آن را به یک فرصت تبدیل کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه هم‌افزایی دستگاه‌های اداری با نخبگان، موجب شتاب توسعه استان می‌شود، ادامه داد: بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و هیئت های اندیشه ورز و نخبگان نباید فاصله ایجاد بشود بلکه این دو طیف به عنوان یک حلقه در حوزه اجرایی و در کنار هم و با استفاده از برنامه‌ها و دانش نخبگان  و تجربه مدیریتی در راستای توسعه استان استفاده کنند و  اگر تجربه مدیران با دانش و علم نخبگان آمیخته شود قطعا تحولی بزرگی در کشور ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام برای استفاده بهتر از توانمندی‌ و ظرفیت‌های بالای نخبگان راهکارهایی از جمله به کارگیری و اشتغال نیروهای نخبه در دستگاه‌ها و استفاده از نظرات و توانمندی‌های علمی، فنی  و دانشگاهی مورد توجه قرار بگیرد و مشارکت  نخبگان در کارآمدی تصمیمات را موثرتر کرده و تداوم اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر آنها را تضمین می‌کند.

هژبری به کنگره عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برای هدایت و مدیریت تردد ، اسکان و خدمات دهی به بیش از سه ملیون زائر که وارد استان می‌شوند و از طریق مرز مهران به کشور عراق و عتبات عالیات عزیمت می کنند، نیازمند وجود زیرساخت ها و برنامه‌ریزی مناسبی می‌باشد و در این راستا در همه زمینه‌ها کارهای خوبی انجام شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha