• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402041106617
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی وزارت علوم خبر داد

اعطای جایزه دو سالانه حکمت و دانایی به سه نفر از اساتید

اعطای جایزه دو سالانه حکمت و دانایی به سه نفر از اساتید

معاون آموزشی وزارت علوم از برنامه این وزارت خانه برای اعطای جایزه دو سالانه حکمت و دانایی به سه نفر از اساتید خبر داد و گفت: بر این اساس برترین افراد در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و اولین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، بر ضرورت ایجاد یک تمدن نوین اسلامی تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب قبل از تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که تاکید بسیاری بر علم، دانش و پژوهش دارند، در جمع اساتید و دانشگاهیان، شاخص هایی را در حوزه نقش دانشگاه ها در تمدن نوین اسلامی بیان فرمودند و به نظر می رسد در شرایط فعلی تلاش اساتید برای نقش آفرینی در این عرصه کمی جای کار داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با ریل‌گذاری‌های جدید در حوزه دانشگاه در مسیر تاکیدات رهبری حرکت کنند، افزود: برنامه وزارت علوم در این راستا، تحقق همین موضوع است و آیین‌نامه‌هایی هم در این زمینه ابلاغ شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه تمدن جدید غرب مرهون دستاوردهای دانشمندان مسلمان است، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون الگوی دانشگاه‌ها در حکمرانی بر اساس دانشجومحوری و استادمحوری است. مطابق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی، قرار بر این شد برنامه دانشگاه‌ها به برنامه‌محوری، استادمحوری و دانشجومحوری حرکت کند.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، آیین‌نامه پذیرش دانشجوی استادمحور یکی از اقداماتی است که در این راستا در این وزارت خانه تدوین شد.

عموعابدینی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای اعطای جایزه دو سالانه حکمت و دانایی به سه نفر از اساتید، گفت: بر این اساس برترین افراد در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند، همچنین در این اجلاس برای نخستین بار استاد از نظر حکیم‌پروری و تربیت دانشجو مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

معاون آموزشی وزارت علوم یاد آور شد: امسال هفته معلم را به دهه سرآمدی تغییر دادیم. در این مسیر بیش از ۱۱۰ نفر که بیش از ۳۰۰ امتیاز از ۴۰۰ امتیاز را آورده بودند، بررسی و غربالگری شدند. به طور کلی ارمغان اجلاس سرآمدان آموزشی رسیدن به جایزه حکمت و دانایی است.

وی تاکید کرد: در واقع سالانه ۲۰ نفر برای دریافت جایزه حکمت و دانایی انتخاب می‌شوند و قصد داریم ۲ سال یک بار نیز به سه نفر جایزه حکمت و دانایی اهدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha