• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041106685
  • منبع : نمایندگی مازندران

با حضور رئیس مجمع نمایندگان مازندران انجام شد

برگزاری نشست واکاوی برنامه هفتم توسعه در دانشگاه مازندران

برگزاری نشست واکاوی برنامه هفتم توسعه در دانشگاه مازندران

ایسنا/مازندران نشست واکاوی برنامه هفتم توسعه با هدف مشارکت فعال دانشگاهیان و پژوهشگران در روندهای سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی‌های کلان کشور با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران و عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در دانشگاه مازندران برگزار شد.

این نشست که امروز ۱۱ تیرماه به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه و با همکاری دبیرخانه قرارگاه تحقق شعار سال  در دانشگاه مازندران برگزار شد، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رئیس دانشگاه مازندران با تاکید بر لزوم مساله‌ محور و دارا بودن قابلیت سنجش برنامه هفتم توسعه، گفت: این برنامه‌ها باید عملیاتی و کاهش ‌دهنده محرومیت و محدودیت در کشور باشد.

وی افزود: تقویت حس امید در میان جوانان باید موجب انگیزه در میان قشر جوان و نخبه کشور شود.

برگزاری نشست واکاوی برنامه هفتم توسعه در دانشگاه مازندران

دکتر علی‌نژاد با اشاره به مفاد مندرج در این برنامه از جمله موضوع کاهش تورم و اشتغال‌زایی، خواستار مشارکت همگانی نخبگان و اندیشمندان جهت ارائه راهکارهای عملی در راستای عملیاتی ‌شدن این برنامه شد و اظهار کرد: دانشگاه مازندران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیگیری دغدغه ایشان در خصوص برنامه هفتم در موضوع اقتصاد دریامحور، با توجه به دراختیار گرفتن موضوع اقتصاد دریا در میز دولت و دانشگاه، از همه ظرفیت خود در حوزه اقتصاد دریا بهره گرفته و گام‌های موثری نیز تاکنون در این خصوص برداشته است.

برگزاری نشست واکاوی برنامه هفتم توسعه در دانشگاه مازندران

دکتر باقرزاده رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران نیز در این نشست با اشاره به این‌که دانشگاه‌ها باید در همه امور کشور نقش‌آفرینی کنند، گفت: انتظار ما این است که در بررسی برنامه هفتم و سایر موضوعات کشور و استان، شاهد مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف و ارائه راهکارهای علمی از سوی ایشان باشیم.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با تاکید بر این‌که نظرات شما فرهیختگان برای ما مهم است و در همه مسایل مهم،‌ باید به تمام جوانب آن فکر کرد و برای آن برنامه‌ای داشت، یادآور شد: هدف از برگزاری این نشست‌ها، طرح شبهات موجود در برنامه و ایجاد راه‌کارهای مناسب و علمی برای ارائه به مجلس است و این آمادگی وجود دارد تا در نشست‌های تخصصی با جامعه دانشگاهی، موضوعات و معضلات مختلف به بحث و بررسی گذاشته شود.

برگزاری نشست واکاوی برنامه هفتم توسعه در دانشگاه مازندران

در ادامه این نشست، برخی از اساتید و صاحب‌نظران حوزه‎های مختلف از دانشگاه‌های استان به بیان نظرات و ایده‌های خود پرداختند و چالش‌های موجود در این برنامه را بیان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha