• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041206887
  • خبرنگار : 50039

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سه شهر ساحلی گلستان

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سه شهر ساحلی گلستان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سه شهر ساحلی بندرترکمن، بندرگز و گمیشان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد زنگانه شامگاه یک‌شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ در جلسه ستاد راهبردی ساماندهی سواحل شمالی کشور که با ریاست «دکترمحمد عباسی» معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان ۱۱۰ کیلومتر ساحل قابل دسترسی دارد که برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بسیار مستعد است.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سه شهر ساحلی بندرترکمن، بندرگز و گمیشان آغاز شده است، ادامه داد: ساماندهی سواحل استان در سه محور حجاب و عفاف، سرگرمی و نشاط اجتماعی و گردشگری انجام می‌شود.

استاندار گلستان از آغاز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با اولویت محوطه‌سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا ۳۶ برنامه شامل برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌های صنایع دستی، برنامه‌های مشارکتی، مراسمات مذهبی، نشست‌های فرهنگی، جشنواره‌های تابستانه و دیگر برنامه‌های قابل اجرا متناسب با سواحل استان تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه در اقصی نقاط جهان درآمد بسیاری از مسیر گردشگری دریایی نصیب کشورها می‌شود، افزود: متأسفانه از توجه به این بخش در استان گلستان غافل شده‌ایم.

زنگانه با تأکید بر اینکه پسروی آب دریای خزر و خشک شدن خلیج گرگان عواقب تلخی را برای زیست بوم استان به همراه داشت که با اقدام به موقع عملیات علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان آغاز شد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به احیای این خلیج شد و با تخصیص اعتبار قابل توجه در سفر ریاست جمهوری به استان گلستان، هم اکنون شاهد به مرحله اتمام رسیدن فاز نخست عملیات لایروبی خلیج هستیم.

وی با اشاره به احیای مجدد اسکله‌های بندرترکمن، اضافه کرد: اسکله‌های این بندر تاریخی پس از حدود سه دهه از زیر گل ولای بیرون کشیده شد و تلاش می‌شود با راه‌اندازی مجدد فاز گردشگری بتوانیم گام‌های بزرگی را در احیای مجدد گردشگری دریایی منطقه برداریم.

به گزارش ایسنا، استان گلستان در بخش شرقی دریای خزر واقع شده است و به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان و حتی گردشگران خارجی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha