• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402041207033
  • خبرنگار : 71610

ارتش رژیم صهیونیستی «گنبد آهنین» را در مرزهای لبنان و غزه مستقر کرد

ارتش رژیم صهیونیستی «گنبد آهنین» را در مرزهای لبنان و غزه مستقر کرد

به دنبال جنایت بامداد امروز رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین، منابع خبری عبری زبان از آمادگی این رژیم برای حملات موشکی احتمالی از نوار غزه در واکنش به این جنایت خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی در این راستا از استقرار سامانه گنبد آهنین در مرزهای لبنان و نوار غزه با پیش‌بینی شلیک راکت‌ها از آنجا و به دنبال بمباران اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه عبری زبان «کان» در این باره اعلام کرد: یورش به جنین ممکن است که یک تا دو روز ادامه داشته باشد و ارتش برای حملات موشکی احتمالی از نوار غزه آماده است.

این شبکه اعلام کرد: تعداد نظامیانی که وارد جنین شده‌اند قابل توجه و بی‌سابقه است.

این شبکه همچنین گزارش داد که ارتش اسرائیل قصد دارد یک عملیات کوتاه مدت یک یا دو روزه برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های فلسطینی‌ها در جنین انجام دهد؛ اما برای همه روشن است که این ممکن است پیامدهایی را به همراه داشته باشد و عرصه‌ها و جبهه‌های دیگر را نیز درگیر کند.

رادیو ارتش گفت: نهادهای امنیتی در اسرائیل برای احتمال واکنش جناح‌های فلسطینی در غزه و لبنان به نشانه همبستگی با اردوگاه آوارگان جنین آماده می‌شوند.

این منبع افزود: آتشبارهای گنبد آهنین مستقر شده‌اند و ارتش اسرائیل در حال آماده‌سازی برای تشدید تنش در مقیاس وسیع و حملات فلسطینیان به اهدافی در کرانه باختری است.

این رادیو به نقل از یک مقام نظامی که نامش فاش نشده است، گزارش داد: «حتی اگر واکنشی از سوی دیگر بخش‌ها وجود داشته باشد، این موضوع بر طول عملیات در جنین تأثیری نخواهد داشت».

در این راستا یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل امروز دوشنبه در بازدید از مقر عملیات نظامی در اردوگاه جنین مدعی شد: «ما برای هر سناریویی در همه جبهه‌ها آماده هستیم.»

بن آوی بلوت، فرمانده بخش کرانه باختری در ارتش اسرائیل، که در حال حاضر عملیات در جنین را رهبری می‌کند، ادعا کرد: «عملیات کنونی فرصتی برای تغییر واقعیت عملیاتی در کل کرانه باختری است. این اقدام کمپ آوارگان را تضعیف می‌کند. یک بازدارنده بزرگ خواهد بود.»

این در حالی است که منابع مقاومت فلسطین می‌گویند که «نیروهای ویژه اسرائیلی که با خودروهای زرهی تقویت شده‌اند، تاکنون نتوانسته‌اند به اردوگاه جنین یورش ببرند» و تأیید می‌کنند که «میل آشکار اسرائیل برای انتقام از این اردوگاه وجود دارد.»

آنها توضیح دادند: «حضور اشغالگران فقط محدود به حومه آن است.»

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه از شهادت پنج فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله هفت مورد وخیم در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنین خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای خود را به سمت جنین اعزام کرده و حمله نظامی گسترده‌ای به این منطقه آغاز شده است.

همزمان هواپیماهای اشغالگران نیز چندین سایت را در اردوگاه جنین بمباران کردند و این حملات باعث جراحات مختلف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha