• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402041207100
  • خبرنگار : 71610

/به روز رسانی شد/

محکومیت تجاوز صهیونیست‌ها به جنین

محکومیت تجاوز صهیونیست‌ها به جنین

وزارت خارجه کشورهای عری، اتحادیه عرب و نیز سازمان همکاری اسلامی و پارلمان عربی در واکنش به جنایت امروز صهیونیست‌ها در شهر و اردوگاه جنین خواستار مداخله جامعه بین‌الملل برای توقف این جنایات شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای حمله وحشیانه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین را محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین نسبت به ادامه خشونت در اراضی فلسطین اشغالی و پیامدهای آن هشدار داد.

این وزارتخانه در ادامه خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهرهای فلسطین و حفاظت از آنها در مقابل این تجاوزات مداوم شد.

همچنین وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: قاهره تجاوزات مداوم اسرائیل به شهرهای فلسطین، استفاده کورکورانه آن از قدرت و نقض صریح قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه مصر همچنین نسبت به پیامدهای تشدید تنش توسط ارتش رژیم صهیونیستی و تضعیف تلاش‌های قاهره و دیگر شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای برای کاهش تنس در اراضی اشغالی هشدار داد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود از طرف‌های تأثیرگذار بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به این تخلفات و حمایت و حفاظت از ملت فلسطین که درد و رنج آنها روز به روز در حال افزایش است، مداخله کنند.

در همین حال وزارت امور خارجه قطر تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن را به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نسبت به کمرنگ شدن شانس صلح و گسترش چرخه خشونت به دلیل تشدید مستمر اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در توییتی گفت که عملیات نظامی وحشیانه انجام شده توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در جنین کاملاً محکوم است.

وی تاکید کرد: بمباران شهرها و اردوگاه‌ها با جنگنده‌ها و تخریب خانه‌ها و خیابان‌ها با بلدوزر یک مجازات و انتقام جمعی است که فقط منجر به تشدید درگیری خواهد شد.  

ابوالغیط ادامه داد: ما از طرفداران صلح در جهان می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر مداخله کرده و این عملیات ننگین و جنایی را متوقف کنند.

پارلمان عربی نیز در بیانیه‌ای به شدت این جنایت را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام رژیم اشغالگر جنایت جنگی علیه یک ملت بی‌سلاح است و ما از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که هرچه سریعتر حمایت بین‌المللی را برای ملت فلسطین فراهم کنند.

پارلمان عربی در ادامه آورده است: آنچه نیروهای اشغالگر اسرائیل انجام می‌دهند، تهاجمی سیستماتیک و عمدی با هدف ارعاب ملت فلسطین و خاموش کردن صدای حقیقت است.

این نهاد عربی در ادامه خواستار یک اقدام عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف این تجاوز و مجازات ارتش اسرائیل و رهبران آن شد.

سازمان همکاری اسلامی (شامل 57 کشور) نیز "جنایت اسرائیل" در شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، گفت: جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل در شهر جنین و اردوگاه آن علیه غیرنظامیان بی‌دفاع، کادر پزشکی و مراکز بهداشتی، تخریب زیرساخت‌ها، خانه‌ها و مساجد را به شدت محکوم می‌کنیم.

سازمان همکاری اسلامی این جنایت شنیع را گسترش پرونده جنایات و تروریسم دولتی سازمان یافته است که توسط اشغالگران اسرائیل علیه مردم فلسطین انجام می‌شود، ارزیابی کرد. حسین ابراهیم طه، دبیرکل این سازمان گفت: «مصونیت از مجازات اسرائیل، آن را تشویق کرد تا بر سیاست خود در ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت که مستلزم تحقیق و پاسخگویی است، پافشاری کند.»

این بیانیه‌ها پس از آن صادر شده که وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز (دوشنبه) از شهادت زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنین خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای خود را به سمت جنین اعزام کرده و حمله نظامی گسترده‌ای به این منطقه آغاز شده است.

همزمان هواپیماهای اشغالگران نیز چندین سایت را در اردوگاه جنین بمباران کردند و این حملات باعث جراحات مختلف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha