• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402041207106
  • منبع : بازار

بهترین باند برای هیئت‌ها کدام است؟

بهترین باند برای هیئت‌ها کدام است؟

با فرا رسیدن روزهای محرم هیئت‌های عزاداری زیادی آماده برگزاری مراسمات مذهبی مخصوص این ایام می‌شوند و مراسم‌هایی مانند سخنرانی و روضه‌خوانی، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و حضور در جلسات تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی رونق پیدا می‌کند. تمام هیئت‌ها و دسته‌های محرم سعی می‌کنند تا مراسم‌هایشان را با بالاترین کیفیت برگزار کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از فروشگاه آوازک، هیئت‌ها سعی می‌کنند تجهیزات صوتی به روز و مناسب را برای پخش صدا در محیط داخل و خارج از محل برگزاری مراسم تهیه کنند. در این مطلب، تجهیزات صوتی و بهترین باندهای مناسب برای هیئت‌های عزاداری را معرفی کرده‌ایم. برای سفارش این تجهیزات صوتی با تیم متخصص آوازک در ارتباط باشید.

معرفی تجهیزات صوتی مناسب هیئت‌ها

برای اینکه صدای نوحه‌خوانی، سخنرانی و... را به بهترین نحو به گوش شنوندگان برسانید، لازم است که تجهیزات صوتی مناسب برای هیئت‌های عزاداری را تهیه کنید. در ادامه این تجهیزات صوتی را جهت شناخت بهتر معرفی کرده‌ایم.

باندهای اکتیو و پسیو جهت پخش صدا با بالاترین وضوح و کیفیت در محیط‌های داخلی و خارجی

جعبه‌های چوبی مخصوص باند جهت پرتاب صدای بالاتر از جمله جعبه دبل و سایر جعبه‌های مشابه

فیش و کابل جهت مونتاژ باندهای خریداری شده برای هیئت

کپسول و میکروفن باسیم و بی‌سیم از جمله میکروفون Dm-2500، میکروفون DM-3000 و میکروفون DM-3500

بلندگو خام جهت جعبه‌های باند چوبی و...

یونیت و پرده یونیت جهت بوق شیپوری

پایه میکروفن و پایه باند

فرستنده و گیرنده برای فضاهای باز

پاور میکسر جهت تقویت کیفیت و شدت سیگنال‌های صوتی

رکوردر هیئت یا ضبط کننده صدا

تفاوت سیستم صوتی هیئت در فضای باز و بسته

هیئت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر فعالیت‌های خودشان را در محیط باز و بسته انجام می‌دهند. در محیط بسته هیئت‌ها مراسم روضه‌خوانی و عزاداری یا سخنرانی را برگزار می‌کنند و در محیط‌های باز دسته‌های عزاداری با صدای سنج  و... خیابان‌های سطح شهر را زیر پا می‌گذارند و مراسم‌های محرم را به جا می‌آورند.

در هر کدام از این محیط‌ها شرایط متفاوتی برای پخش صدا وجود دارد و لازم است که تجهیزات صوتی متفاوتی برای محیط‌های باز و بسته هیئت‌ها در نظر گرفته شود. حتی بهترین باند برای هیئت در محیط بسته با محیط باز متفاوت خواهد بود.

بهترین باند برای هیئت‌ها کدام است؟

سیستم صوتی مناسب محیط باز برای هیئت‌ها

صداها در محیط باز سخت‌تر شنیده می‌شوند و تجهیزات صوتی که هیئت‌ها برای پخش صدا در این محیط‌ها نیاز دارند باید توانایی پرتاب صدا داشته باشند. چون دسته‌های عزاداری معمولاً طولانی هستند و در روز عاشورا و تاسوعا معمولاً چند دسته به صورت هم‌زمان در یک خیابان یا نقطه به هم می‌رسند.

اگر بلندگوی انتخابی برای هیئت قدرت پرتاب صدای خوبی نداشته باشد، صدای پخش شده در بین سایر صوت‌های محیط از بین می‌رود و به گوش دیگران نخواهد رسید. برای اینکه بتوانید در محیط‌های شلوغ و دسته‌های طولانی صدای مداح و... را به خوبی منتقل کنید، بلندگوهای شیپوری جزء بهترین گزینه‌ها برایتان خواهند بود.

برق مورد نیاز برای عزاداری در محیط بیرون توسط هیئت‌ها از طریق موتور برق تأمین می‌شود؛ بنابراین باندهایی که در نظر دارید باید متناسب با این شرایط انتخاب شوند. با توجه به اینکه اسپیکر اکتیو مجهز به آمپلی فایر داخلی است و نیاز به سیم‌کشی کمی دارد می‌توانند گزینه مناسبی برای این محیط باشد.

میکروفن‌هایی که برای دسته عزاداری بیرونی در نظر دارید می‌توانند از نوع بی‌سیم یا با سیم باشند. میکروفون‌های با سیم را می‌توانید به باند اکتیو متصل کرده و صدای نوحه‌خوان را با بالاترین کیفیت به گوش حاضرین برسانید.

اکو همراه به عنوان باند فول رنجی که دارای باتری و آمپلی فایر داخلی است و صدا را به صورت پرتابل در محیط پخش می‌کند نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای عزاداری در محیط‌های خارجی توسط هیئت‌ها باشد.

سیستم صوتی مناسب برای فضای بسته هیئت‌ها

برای محیط‌های داخلی بهترین باند برای هیئت‌ها بلندگوهای 2way هستند. این بلندگوها صداهای بیس و تریبل را به صورت مجزا از تیوتر و ووفر پخش می‌کنند و صدا در محیط هیئت به صورت واضح به گوش شنوندگان می‌رسد. موقع انتخاب بلندگو برای فضای داخلی هیئت باید این موضوع را در نظر داشته باشید که باند باید ابعاد مناسبی با توجه به محیط مد نظرتان داشته باشد، تا صدا به صورت یکنواخت در کل محیط پخش شود.

در مراسم‌های داخلی هیئت‌ها می‌توانید از باندهای پسیو استفاده کنید. باندهای پسیو نیاز به آمپلی فایر خارجی دارند و با برق شهری کار می‌کنند. جهت راه‌اندازی این باندها باید کابل و فیش تهیه کرده و از نیروی متخصص کمک بگیرید.

با توجه به اینکه در فضای داخلی هیئت آزادی عمل بیشتری برای انتخاب تجهیزات صوتی دارید می‌توانید پایه باند و پایه میکروفون مخصوص هیئت را نیز جهت مداحی سفارش دهید. همچنین با تهیه استابلایزر می‌توانید از تجهیزات صوتی در برابر نوسانات جریان برق محافظت کنید.

بهترین باندها برای هیئت‌ها

انتخاب باند برای هیئت‌ها معمولاً با چالش‌های زیادی همراه است. چون هیئت‌های عزاداری معمولاً در فضاهای داخلی و بیرونی نیاز به تجهیزات صوتی متفاوتی دارند و نمی‌توانند باندهای ثابتی را برای پخش صدا در محیط‌های مختلف در نظر بگیرند.

برای انتخاب باند برای هیئت لازم است که اسپیکرهای متنوعی که برای این مراسم‌ها مناسب هستند را بشناسید. در ادامه برخی از بهترین باندهای اکتیو و پسیو را جهت شناخت بهتر و تهیه برای هیئت‌های عزاداری معرفی کرده‌ایم.

بهترین باندهای اکتیو هیئت

برای اینکه صدای نوحه‌خوان در فضای باز طنین‌انداز شود و بتوانید دسته عزاداری را بدون مشکل در کل سطح شهر حرکت دهید، نیاز به باندهایی دارید که آمپلی فایر داخلی دارند و قابل حمل هستند. بهترین باند برای هیئت در محیط باز را می‌توانید از بین باندهای اکتیو زیر انتخاب کنید.

1) باند اکتیو زیکو W-900

باند w900 برای فضاهای باز یا بسته با متراژ بالا مناسب است و قدرت صدا و پرتاب صدای فوق‌العاده‌ای دارد. این باند به آمپلی فایر کلاس D مجهز شده و دارای ورودی فلش، بلوتوث، رادیو و ریموت کنترل است. ووفر ۱۵ اینچی، تیوتر ۱٫۷ اینچ و میکروفون همراه  از دیگر ویژگی‌های متمایز این باند اکتیو است.

2) باند اکتیو زیکو GLX-15A

سایز ووفر 15 اینچ و سایز تیوتر 1.75 اینچ به این باند قدرتمند زیکو این امکان را می‌دهد که صدا را با بهترین کیفیت در محیط پخش کند. این باند برای سالن‌های همایش، سمینارها و محیط‌های داخلی و خارجی هیئت‌ها گزینه مناسبی است.

4) باند اکتیو زیکو ZICO VX-150A

این اسپیکر قوی و باکیفیت برند زیکو توسط کره جنوبی تولید شده و برای محیط‌هایی که نیاز به پخش صدای یکنواخت و واضح دارند مناسب است. برند زیکو برای این اسپیکر حرفه‌ای یک تیوتر با سایر 1.75 اینچ و یک ساب ووفر با سایز 15 اینچ در نظر گرفته است. با وجود این ووفر و تیوتر سیگنال‌های صدای در حال پخش از این باند اکتیو دچار اختلال نخواهند شد و شنونده می‌تواند صدای نوحه‌خوان هیئت را به خوبی بشنوند.

بهترین باندهای پسیو هیئت

برای خرید باندهای مناسب فضای داخلی هیئت می‌توانید باندهای پسیو را در نظر داشته باشید. این باندها با آمپلی فایر خارجی کار می‌کنند و می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر کنید. در ادامه برخی از انواع بهترین باند برای هیئت و محیط‌های بسته را معرفی کرده‌ایم.

1) باند پسیو زیکو ZICO MK-735P

نوع باند TWO WAY، سایز ووفر 15 اینچ، قدرت (RMS) 900 وات و سایز تیوتر 1.75 اینچ نشان دهنده قدرت و کیفیت بالای این بلندگو برند زیکو هستند. با خرید این باند آزادی عمل کامل جهت انتخاب آمپلی فایر و فیش‌ها و کابل‌های راه‌اندازی سیستم صوتی هیئت خواهید داشت و می‌توانید با توجه به نیازتان این باند را برای فضای داخلی هیئت شخصی‌سازی کنید.

2) باند پسیو زیکو ZICO W-17P

باند پسیو زیکو ZICO W-17P به عنوان یکی از پرکاربردترین و قدرتمندترین سیستم‌های صوتی مناسب برای هیئت‌ها در نظر گرفته می‌شود. جنس بدنه این باند از فایبرگلاس یا پلی‌پروپیلن تشکیل شده و دو پایه جهت راحتی استفاده از باند در قسمت زیرین آن قرار دارد.

جعبه باند بزرگ و قدرتمند این محصول در کنار مواردی مانند سایز ووفر 15 اینچ، قدرتRMS) 800) وات، سایز تیوتر 1.75 اینچ و TWO WAY بودن این باند پسیو آن را به یکی از محبوب‌ترین باندهای شناخته شده برای مراسم‌های داخلی مانند عزاداری‌های هیئتی تبدیل کرده است.

سخن پایانی

هیئت‌ها برای برگزاری مراسم‌های عزاداری به تجهیزات صوتی مناسب نیاز دارند. از جمله تجهیزات صوتی که برای پخش صدا در محیط‌های باز و بسته هیئت‌ها به آن نیاز دارید می‌تواند به اسپیکر یا باند اشاره کرد. باندهای اکتیو با وجود ساختاری که دارند برای پخش صدا در محیط‌های باز و فضاهای آزاد مناسب هستند. برای محیط‌های داخلی هیئت نیز می‌توانید از اسپیکرهای پسیو استفاده کنید. برای خرید تجهیزات صوتی حرفه‌ای مناسب هیئت با تیم آوازک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

1) بهترین اسپیکرهای اکتیو برای هیئت کدامند؟

اسپیکرهای اکتیو مدل ZX-15A، اسپیکر اکتیو مدل W-17A، اسپیکر اکتیو مدل HIMAXX60A، اسپیکر اکتیو مدل ZX-4A و اسپیکر اکتیو مدل SX-15A از جمله بهترین سیستم‌های صوتی برای هیئت‌ها و فضاهایی مانند سالن همایش، رستوران، کافه، منازل و ... محسوب می‌شوند.

2) لوازم مورد نیاز هیئت‌ها چیست؟

برای برگزاری هیئت‌های عزاداری نیاز به تجهیزات صوتی مانند میکروفون، بلندگو، آمپلی فایر، باند و... دارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha