• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402041207140
  • خبرنگار : 50038

برپایی ۱۷۰ مورد جشن ویژه دهه ولایت در مساجد و حسینیه‌های ملایر

برپایی ۱۷۰ مورد جشن ویژه دهه ولایت در مساجد و حسینیه‌های ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ مسجد و حسینیه مراسم جشن را در دهه ولایت برگزار می کنند، گفت: بیش از ۴۵ هیأت مذهبی مراسم جشن ویژه عید غدیر برگزار کرده و همچنین در مساجد توسط طلاب و اساتید، موضوع خطبه خوانی غدیر را داریم.

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بیش از ۱۵۰ مبلغ و مبلغه در سطح شهرستان ملایر در دهه ولایت به تبیین واقعه غدیر می پردازند و ابعاد امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را تبیین و برکات و آثار این امامت و ولایت را در جامعه بشریت تشریح می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ مداح برای مولودی خوانی و شعرخوانی در وصف حضرت علی(ع) آمادگی دارند و برپایی بیش از ۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان برنامه ریزی شده که در بخش ها و روستاها با حمایت خیرین و مردم نوع دوست و توسط جوانان در دهه ولایت مدیریت و برپا می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان ملایر با تشکیل ستاد مردمی به ریاست امام جمعه، برنامه ها و جشن های عید غدیر به صورت مردمی برپا می شود، اظهار کرد: بحث پیاده روی غدیر در بلوار پارک در روز غدیر انجام می شود و در کنار این مراسم با توجه به برگزاری جشنوراه مبلمان منبت ملایر، پیاده روی روز پنجشنبه از میدان نبوت تا مینی ورلد جداگانه برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مصلی نمازجمعه نیز مراسم جشنی برپا و کیکی به طول ۱۸ متر پخته و بین مردم توزیع می شود، گفت: مولودی خوانی، سخنرانی و برگزاری مراسم عمامه گذاری در روز عید غدیر در محل مصلی ملایر از دیگر برنامه های ویژه ماست.

نجفی‌مقدم از طبخ و پخت و اطعام بیش از ۳۵ هزار پُرس غذا توسط گروه های جهادی و مردمی و برگزاری مسابقات و پویش ها در مساجد محلات در طول این دهه خبر داد و افزود: نزدیک به ۵۰۰۰ پرچم در سر درب منازل توسط یکی از هیأت های مذهبی نصب می شود همچنین ایستگاه های صلواتی، غرفه های کار کودک، حجاب و عفاف و پذیرایی از مردم و  موکوب ها در میادین و بلوارهای اصلی شهر ملایر و در شهرهای سامن، ازندریان، اسلام شهر آق گل و زنگنه و روستاهای بزرگ شهرستان برپا می شود.

وی با بیان اینکه نور قرآن، همیشه روشن و جاویدان از اجتماع مردم شهرستان ملایر، قاریان، حافظان، اساتید و فعالان جامعه قرآنی در پی محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم خبر داد و گفت: اجتماع مردم شهرستان ملایر دوشنبه ۱۲ تیرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء، در محل مسجد فاطمیه(س) واقع در میدان شهید جوکار(میدان زندیه) همراه با نود و پنجمین کرسی تلاوت قرآن و سخنرانی حجت الاسلام ارزنده امام جمعه ملایر همراه با تلاوت قرآن توسط استاد ایمان کربلایی محرابی انجام می شود.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha