• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402041207210
  • خبرنگار : 71614

«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان/ ۲ نمایشگاه تمدید شدند

«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان/ ۲ نمایشگاه تمدید شدند

دو نمایشگاه تجسمی «سطل آشغال» و «ترانه سهمگین حوا» در خانه هنرمندان ایران تمدید و همزمان نیز دومین مجموعه عکس از پروژه «[نا]عکاسی» با عنوان «مجسمه‌های گمنام»، عصر روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مجسمه‌های گمنام»، مجموعه آثار نگین پزنده و غزل فلاح‌مهر است که به‌عنوان دومین نمایشگاه از پروژه ناعکاسی روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۱۶ در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در بخشی از توضیح این پروژه عکاسی آمده است: «در [نا]عکاسی اصالت نه با عکس است و نه با تسلط بر امر عکاسانه؛ بلکه اصالت با فرآیند تولید اثر هنری و شخصیت هنرمند است. [نا]عکاسی نه با هستی، که با امر شدن سر و کار دارد در نتیجه سراسر تردید است. این تردید به [نا]عکاسی و همه امور مرتبط با آن خاصیتی ابطال‌پذیر می‌دهد و آن را در طول زمان تجدیدپذیر می‌کند، همانند رودی که هیچ‌گاه نمی‌توان در آن دو بار شنا کرد.»

در بخش دیگری هم نوشته شده است: «نمی‌دانیم چه تعبیری برایشان مناسب‌تر است؛ بگوییم مجسمه‌های رها شده یا فراموش شده، بپرسیم مجسمه‌هایی از ناکجا برای کجا؟ هرچه بگوییم و بپرسیم اهمیتی نخواهد داشت، آن‌ها خوانده خواهند شد: آثار هنری برآمده از برپایی نُه دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شهر تهران‌.

دقیقاً نمی‌دانیم در چه برهه زمانی مشخص، مسئله مجسمه‌های سمپوزیوم یقه‌مان را گرفت و تا اکنون رها نکرد. اما می‌دانیم که از آن‌ها عکس گرفتیم، آمدیم، حرف زدیم، به عنوان دانش‌آموخته‌های مجسمه‌سازی متعجب شدیم و ابعاد ناگشوده‌ای گشوده شد و تصمیم گرفتیم با مسئله از بیخ و بن کشتی بگیریم.»

«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان/ ۲ نمایشگاه تمدید شدند

نمایشگاه عکس «مجسمه‌های گمنام» تا دوم مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان است.

خانه هنرمندان ایران پروژه ناعکاسی را با همکاری گالری ریشه و کالکتیو متافور اجرا می‌کند.

همچنین بر اساس آنچه که خانه هنرمندان ایران اعلام کرده است نمایشگاه‌های «سطل آشغال» و «روایت سهمگین ترانه حوا» نیز به مدت یک هفته تمدید شدند.

در همین راستا نمایشگاه نقاشی‌های جواد قنبرپور با عنوان «سطل آشغال» در گالری زمستان و نمایشگاه عکس‌های خوشه شایان با عنوان «روایت سهمگین ترانه حوا» در گالری بهار تا ۱۹ تیرماه میزبان علاقمندان خواهد بود.

«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان/ ۲ نمایشگاه تمدید شدند

«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان/ ۲ نمایشگاه تمدید شدند

لازم به ذکر است خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha