• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041207252
  • خبرنگار : 50177

یک کارشناس حوزه و دانشگاه:

زیارت اهل بیت چشمه‌ زلال نورانیت و طهارت است

زیارت اهل بیت چشمه‌ زلال نورانیت و طهارت است

ایسنا/لرستان یک کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: زیارت اهل بیت علیه‌السلام چشمه‌ زلال نورانیت و طهارت است.

حجت‌الاسلام حسین فلاحی اصل در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فضیلت زیارت ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه زیارت امری تعبدی است و ادله عقلی برای آن نداریم، اظهار کرد: زیارت نوعی تجدید بیعت با معصوم و امامی است که به زیارتش می‌رویم و بر ما پیروان ائمه معصومین (ع) لازم و واجب است که از آنان اطاعت و اوامرشان را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: هر فردی با زیارت و بیعت با امام معصوم (ع) خود را ملزم به اطاعت از ولی‌خدا می‌کند و راه روشن ائمه (ع) را پی می‌گیرد تا از معصیت و گناه دور باشد.

این کارشناس حوزه و دانشگاه، زیارت را مشابه با توبه و بازگشت دانست و با بیان اینکه با زیارت و بیعت با ائمه اطهار (ع) نوعی بازگشت و توبه حاصل می‌شود و فرد به حقانیت امامان و معصومین (ع) معرفت پیدا می‌کند، گفت: زائر واقعی با زیارت از آلودگی و ناپاکی‌ها بری می‌شود و شایستگی و نورانیت خاصی پیدا می‌کند و باید به این التزام خود پایبند باشد.

فلاحی اصل در ادامه بیان کرد: در کشورمان شیعیان و حتی غیرشیعیان و همچنین افراد غیرایرانی ارادت ویژه و خاصی به امام علی بن‌موسی‌الرضا (ع) دارند و مشتاق زیارت این امام همام هستند به گونه‌ای که وقتی با زائران عراقی برخورد می‌کنیم اشتیاق عجیب آنها به امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) وصف ناپذیر و قابل تحسین است‌.

وی با بیان اینکه زیارت اهل بیت علیه‌السلام چشمه‌ زلال نورانیت و طهارت است، ادامه داد: در روایاتی بیان شده که ثواب زیارت امام رضا (ع) از عتبات عالیات بیشتر است و دلیل آن اینگونه تفسیر شده که افرادی که امام هشتم شیعیان را به عنوان ولی و امام خود برگزیدند در حقیقت پیرو شیعه دوازه امامی هستند.

این کارشناس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: بزرگترین محل زیارت انسان‌های مشتاق در جهان حرم مطهر امام رضا (ع) است و براساس آماری که اعلام شده سالانه ۲۵ میلیون نفر به زیارت امام هشتم شیعیان می‌آیند و این سرمایه بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود که باید این ظرفیت مورد اهتمام و ساماندهی قرار گیرد و در راستای ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از آن بهره ببریم.

فلاحی اصل گفت: ما شیعیان امام رضا (ع) باید خود را خادم زائرین و امام رئوف بدانیم و زائران غیرایرانی را تکریم و از آنها استفاده مالی نشود تا بتوانیم در بسط و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ ایرانی اسلامی  و تقویت شوق و عشق به اهل بیت(ع) قدمی موثر برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha