• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402041207271
  • خبرنگار : 50189

۱۴ تا ۱۶ تیرماه انجام می‌شود؛

کرمان غرق در جشن‌های غدیر

کرمان غرق در جشن‌های غدیر

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تشریح جشن‌هایی که در نقاط مختلف شهر کرمان از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: جشن بزرگ غدیر خم در شامگاه ۱۵ تیرماه در مهدیه صاحب‌الزمان و ۱۶ تیرماه جشن‌ همراه بیمار در بیمارستان افضلی‌پور و ... از جمله جشن‌های این ایام هستند.

حسین انجم‌شعاع پیش از ظهر امروز ۱۲ تیرماه در نشست خبری با محوریت اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان کرمان اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد برنامه‌های دهه امامت و ولایت توسط کمیته تشکل‌ها و موکب‌های مردمی انجام می‌شود.

او ادامه داد: به دنبال جهت‌دهی به جشن‌های مردمی هستیم و قصد ممانعت نداریم، بلکه هدفمان کمک به بهتر اجرا شدن و کنار هم آوردن ظرفیت‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: در ۳۰ محله جشن‌های دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود و کمک کردیم که برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در کنار جشن‌هایشان داشته باشند.

او ادامه داد: ۸۷ موکب برای پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین ۱۵ تیرماه جشن‌ ویژه غدیر در میدان شورا برگزار خواهد شد و در پارک شورا به مدت سه روز از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه جشن و برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

انجم‌شعاع با تشریح جشن‌هایی که در نقاط مختلف شهر کرمان از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشن بزرگ غدیر خم در شامگاه ۱۵ تیرماه در مهدیه صاحب‌الزمان و ۱۶ تیرماه جشن‌ همراه بیمار در بیمارستان افضلی‌پور و ... از جمله جشن‌های این ایام هستند.

او از اطعام غدیر که یکی دیگر از برنامه‌های این ایام است، سخن به میان آورد و تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار پرس غذا در شب و روز غدیر توزیع خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور دبیر ستاد امامت و ولایت استان کرمان نیز در این نشست با تبیین اهمیت غدیر گفت: غدیر یکی از سندهای مهم و پرافتخار اسلامی است که براساس آن مشخص می‌شود پیامبر اسلام در حجةالوداع جانشین خود را مشخص کرده‌اند.

او ادامه داد: باید همه شیعیان و ارادتمندان برای تبیین شخصیت امام علی علیه‌السلام اقداماتی انجام دهند.

دبیر ستاد امامت و ولایت استان کرمان با اشاره به ارکان بنیاد غدیر استان اظهار کرد: برای تقسیم کار برنامه‌های دهه امامت و ولایت شش کمیته تشکیل شده که شامل؛ کمیته تشکل‌ها و موکب‌های مردمی، کمیته احسان و فعالیت‌های اجتماعی، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته تبلیغات شهری و فضاسازی، کمیته آموزش‌ها و تولید محتوا و کمیته نظارت و ارزیابی است.

او با بیان این مطلب که از شش کمیته، چهار کمیته بیشترین فعالیت را دارند، تصریح کرد: کمیته تشکل‌ها و موکب‌های مردمی بیشترین فعالیت را دارد.

عرب‌پور بیان کرد: ماموریت اصلی مسئله امامت است که باید تشریح و تبیین شود و در امتداد آن ولایت فقیه است. همچنین با توجه به اینکه شناخت کافی از امام علی علیه‌السلام در بین برخی وجود ندارد، لذا باید به تبیین و معرفی امام علی علیه‌السلام پرداخته شود.

او بیان کرد: برنامه‌های دهه امامت و ولایت باید مردم محور باشند.

دبیر ستاد امامت و ولایت استان کرمان بیان کرد: در کمیته احسان و فعالیت‌های اجتماعی حدود ۵۱ برنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha