• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402041207381
  • خبرنگار : 50042

سرپرست فرمانداری رشت عنوان کرد

تبیین اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه

تبیین اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه

ایسنا/گیلان سرپرست فرمانداری رشت گفت: امروز گسترش فضای مجازی جای کتاب و مطالعه را در جامعه گرفته است، در حالی که فضای مجازی و تبادل اطلاعات در آن گذرا و موقت است اما کتاب اطلاعات ماندگار دارد لذا باید اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه تبیین شود.

کیا عاشوری امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در ارتقای دانش، معرفت و بینش، اظهار کرد: در اسلام بارها به اهمیت مطالعه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ۱۲ کتابخانه نهادی، ۱۹۰ هزار و ۳۶۳ نسخه کتاب و ۱۳ هزار و ۹۴۲ نفر عضو دارد، افزود:  عدم حضور و بی توجهی برخی از مدیران برای حضور در این جلسه بیانگر میزان توجه آنها به امر کتابخوانی بوده، در حالیکه هر چه داریم از کتاب و کتاب خواندن است؛ از زمانی که متولد می‌شویم در شکل‌گیری شخصیت ما از کودکی علاوه‌بر خانواده و محیط زندگی، آن چیزی که باعث ارتقای دانش و معرفت ما می‌شود، مطالعه و توجه به فرهنگ کتابخوانی است.

عاشوری با اشاره به اینکه مطالعه کتب تاریخی و سیره مفاخر علمی و ادبی باعث ارتقای ما می‌شوند، تصریح کرد: جلسات کتابخوانی بنابر تاکید استاندار باید مستمر برگزار شود و خروجی و نتیجه مطلوب داشته باشد؛ پیشنهاد می‌شود در پایان این جلسه یک عنوان کتاب هم معرفی شود.

وی با اشاره به اهمیت تاسیس کتابخانه در مسکن مهر رشت با وجود فراهم شدن عرصه، ادامه داد: با توجه به سکونت قشر عظیمی در منطقه مسکن مهر رشت، می طلبد با تاسیس یک کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، نیازهای نوجوانان و جوانان را به مرکز مطالعه برطرف کنیم. شهرداران به اختصاص سهمیه نیم درصد بودجه به کتابخانه اهتمام داشته باشند.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه مطالعه یکی از راه‌های ورزش مغز است، بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باعث تقویت معنویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود لذا ترویج مطالعه ادبیات پایداری هم باید تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha