• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041207468
  • خبرنگار : 50081

نگاهی به برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت روز قلم

نگاهی به برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت روز قلم

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رویکرد این اداره‌کل در خصوص بزرگداشت روز قلم اینگونه است که برنامه‌ها تنها معطوف به ۱۴ تیر ماه به عنوان روز قلم نباشد و به کل هفته تسری پیدا کند.

جلیل سروری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت روز قلم اظهار کرد: رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص بزرگداشت روز قلم اینگونه است که برنامه‌ها تنها معطوف به ۱۴ تیر ماه به عنوان روز قلم نباشد بلکه به کل هفته تسری پیدا کند. البته همزمانی دهه امامت و ولایت با این روز نیز به غنای مراسم بزرگداشت روز قلم اضافه خواهد کرد.

وی افزود: به مناسبت روز قلم از امروز تا پایان هفته برنامه‌های متنوعی طراحی شده که همزمان با دهه امامت و ولایت در مشهد و برخی شهرستان‌های دیگر استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ نویسنده کتاب در استان شناسایی شده‌اند که از پیشکسوتان این صنف در هفته قلم تجلیل می‌شود، بیان کرد: محوری‌ترین برنامه این هفته قدردانی از پیشکسوتان اهل قلم در خراسان رضوی است که در این هفته ۹ نفر از آن‌ها در شهرستان‌های مشهد، چناران و تایباد به نمایندگی از سایر پیشکسوتان خراسان رضوی طی مراسمی تجلیل می‌شوند.

وی عنوان کرد: امروز نیز از ۱۵ نفر ارزیاب حوزه کتاب که فعالیت‌های ارزیابی محصولات فرهنگی برای صدور مجوز نشر را در خراسان رضوی برعهده دارند، تجلیل شد. برگزاری کارگاه ادبیات داستانی و شب شعر با حضور شاعران کشوری در تربت‌ جام، حضور در منزل ۲ نفر از پیشکسوتان اهل قلم در مشهد و قدردانی از آن‌ها، برگزاری شب شعر با محوریت عید غدیر و دهه امامت و ولایت در مشهد با عنوان «برهان آخر» و بزرگداشت شاعر فقید استان استاد برزگر و رونمایی از تازه‌های کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد از دیگر برنامه‌های هفته قلم به‌شمار می‌رود.

سروری اضافه کرد: همچنین با همکاری شهرداری مشهد تبلیغات محیطی و اکران‌های شهری در خصوص اهالی قلم و کتاب با موضوعات امام علی(ع) در سطح شهر برنامه‌ریزی شده که به نمایش عمومی در می‌آید.

وی تصریح کرد: برنامه آموزشی ویژه کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در روستای پاوان مشهد به عنوان روستای دوستدار کتاب در هفته جاری برگزار می‌شود که در آن دانش‌آموزان این روستا و روستاهای اطراف نیز حضور دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: همزمان با روز قلم با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی پنج کتابخانه سیار استان در حاشیه شهر و نقاط روستایی اطراف مشهد برپا شده و کودکان و نوجوانان این روستاها در برنامه‌ای تحت عنوان «سفیران قلم» نیز حضور دارند.

سروری ادامه داد: نویسندگان و اهالی قلم تحت پوشش تشکلی با عنوان «انجمن ادبیات داستانی» مشهد سازماندهی شده‌اند که سال گذشته ۴۰۰۰ عنوان کتاب در خراسان رضوی با مجوز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha