• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402041207485
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل:

دستگاه ایکس‌ری کامیونت نیاز ضروری گمرک بیله‌سوار می‌باشد

دستگاه ایکس‌ری کامیونت نیاز ضروری گمرک بیله‌سوار می‌باشد

ایسنا/اردبیل دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: دستگاه ایکس ری کامیونت نیاز ضروری گمرک بیله سوار است و برای جلوگیری از قاچاق کالا از مبادی گمرک این دستگاه باید خریداری و نصب شود.

محمدعلی مجتهدی‌نیا، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل ۱۲ تیرماه در نشست خبری در سالن همایش شیخ صفی استانداری که به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد از نبود دستگاه ایکس ری کامیونت در گمرک بیله سوار ابراز تأسف کرد و گفت: این دستگاه برای جلوگیری از قاچاق در مبادی گمرک باید در اسرع وقت خریداری و نصب شود.

وی استان اردبیل را استان ترانزیتی و بارانداز برای قاچاق کالا توصیف کرد و افزود: ورود یک میلیون دلار کالای قاچاق به کشور باعث بیکاری یکصد هزار نیروی کار جوان می شود.

مجتهدی نیا ادامه داد: قاچاق کالا به کشور تبعات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دارد و به دنبال صدور پیام رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام رئیسی اولین رئیس جمهوری بود که با ابلاغ دستورالعمل ۹ ماده ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کرد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اضافه کرد: در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۳۶ دستگاه دولتی در سطح کشور عضو بوده و در سطح استان ۳۲ دستگاه عضو کمیسیون می باشند.

مجتهدی‌نیا از انجام اصلاحیه در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و جرم انگاری برای برخی موارد خبر داد و افزود: جلسات بصورت منظم و با فاصله ۴۵ روزه با ریاست استاندار و حضور مدیران دستگاههای دولتی عضو برگزار می شود.

وی کود شیمیایی و الوار را رتبه های اول و دوم کشفیات در استان اردبیل برشمرد و ضمن اشاره به اینکه آرد و گندم، دارو، وسائط نقلیه، دام و طیور از دیگر کالاهای قاچاق در استان اردبیل است، افزود: شهروندان در صورت مواجهه با قاچاق الوار با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

مجتهدی‌نیا هرگونه واگذاری خودروهای عبور موقت را غیرقانونی و مشمول مصادیق قاچاق عنوان کرد و گفت: این خودروها در مهلت مقرر صرفا در اختیار مالک خودرو باید قرار گیرد و تردد و استفاده از آن توسط دارنده پروانه گمرکی امکان پذیر می باشد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ورود و خروج کالای ممنوع، کالای مجاز و کالای مجاز مشروط به داخل کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۹۰ درصد همکاری این کمیسیون با سازمان تعزیرات حکومتی است و ۱۰ درصد دیگر با دستگاه قضایی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۳۸ پرونده در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۱ با ارزش ۲۴۳ میلیارد تومان مطرح شده و به ۴۹ میلیارد تومان محکومیت جزای نقدی منجر شده است.

مجتهدی نیا از کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های قاچاق مطرح شده در کمیسیون از ۴۰ روز به ۱۳ روز خبر داد و اضافه کرد: پرونده های رسوبی در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان وجود ندارد و ساماندهی به شکل کامل انجام شده است.

وی اظهار کرد: انبار تملیکی استان اردبیل با ظرفیت یک هزار و ۲۵۰ تن است و دومین انبار تملیکی استان در شهر بیله سوار احداث شد.

مجتهدی نیا با بیان اینکه در سال جاری شبکه قاچاق سوخت در شهرستان بیله سوار کشف شد، گفت: تعیین تکلیف ۹۴ خودروی عبور موقت با همکاری سازمات تعزیرات حکومتی استان، رسیدگی به ۴۰ پرونده بالای دویست میلیون تومان در قالب ۸ جلسه، کسب رتبه اول در همایش علمی و پژوهشی اقتصاد پنهان، کسب رتبه اول در کارگروه فرهنگی و تبلیغاتی و برگزاری جشنواره فرمان ۸ و ۴ ماده ای رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور چهره های سیاسی مطرح کشوری از اقدامات انجام شده کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال گذشته می باشد.

وی هم‌چنین بیان کرد: برگزاری نمایشگاه جهت نمایش ۵ کالای دارای شناسه و کد رهگیری از قبیل لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک و البسه، کالاهای سلامت محور و دخانی در مصلای اردبیل، انهدام نمادین کالای قاچاق، برگزاری مسابقات ورزشی، درج عنوان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سربرگ ادارات دولتی و پیاده روی در شهیدگاه از برنامه های هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت استان می باشد.

این مقام مسئول حوزه استانداری اردبیل از عموم مردم خواست برای صحت سنجی و اصالت کالای خریداری شده خود در سامانه های تجارت و تیتک اقدام کنند و از خرید کالای قاچاق خودداری نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha