• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041207502
  • خبرنگار : 50378

برنامه‌های حرم مطهر رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه ولایت تشریح شد

برنامه‌های حرم مطهر رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه ولایت تشریح شد

ایسنا/خراسان رضوی به مناسبت ایام عید سعید قربان و غدیر که منتسب به امیر مؤمنان، حضرت علی(ع)، است با هدف بهره‌مندی زائران غیرایرانی از برکات و فیوضات این ایام نورانی و بابرکت ویژه برنامه‌های فرهنگی و معرفتی متعددی را به زبان عربی و اردو تدارک دیده شده است.

شب شعر بین المللی «عطرالولایة» نخستین ویژه‌برنامه فرهنگی مدیریت زائران غیرایرانی به مناسبت دهه ولایت است. این شب شعر به زبان عربی دوشنبه، ۱۲ تیر ماه، پس از نماز مغرب و عشا در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «جایگاه زن از منظر امیرالمومنین(ع)» ویژه خواهران فرهیخته عرب‌زبان، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) یک ویژه‌برنامه‌ معرفتی است که سه‌شنبه، ۱۳ تیر ماه، ساعت ۱۷ در اتاق جلسات فاطمیون حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

۱۳ و ۱۴ تیر ماه در آستانه فرا رسیدن روز عید غدیر توسط یک واقف پاکستانی بیش از ۱۰ هزار بستنی در ۲ نبوت صبح و بعدازظهر میان زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) در چایخانه صحن غدیر توزیع خواهد شد.

تئاتر آئینی «شمس الغدیر» با محوریت جانشینی و ولایت حضرت امیرالمومنین علی(ع) ویژه زائران عرب‌زبان در ۱۵ تیرماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) اجرا خواهد شد؛ این تئاتر با اجرای گروه هنری اشک خاک روی صحنه می‌رود.

جشن «بانوان غدیری» پنجشنبه، ۱۵ تیر، ساعت ۱۷ با حضور زائران اردوزبان از کشورهای پاکستان و هندوستان در رواق غدیر بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد. علاوه بر این بزرگترین گردهمایی کودکان و نوجوانان جهان اسلام از ۱۷ ملیت از جمله لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نیجریه،   بحرین، عربستان یکشنبه، ۱۱ تیر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha