• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402041307657
  • خبرنگار : 71660

یک هفته پس از اعتراضات فرانسه؛ ماکرون از مقر پلیس‌های ویژه بازدید کرد

یک هفته پس از اعتراضات فرانسه؛ ماکرون از مقر پلیس‌های ویژه بازدید کرد

همزمان با هفتمین شب ناآرامی‌ها در فرانسه به دنبال کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله الجزایرتبار به دست پلیس فرانسه، شامگاه دوشنبه امانوئل ماکرون در اولین بازدید خود از خیابان‌های شهر به طور غیرمنتظره‌ای به مقر پلیس تیپ‌های ویژه واقع در منطقه شمالی پاریس رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس۲۴، پلیس فرانسه از کاهش اعتراضات سراسری در این کشور خبر داده اما همچنان گزارش‌هایی از دستگیری ۱۱ تن در پاریس تا ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی منتشر شده است.

طبق گزارش‌ها، از شامگاه یکشنبه تا دوشنبه تعداد ۱۵۷ تن بازداشت شده و سه افسر پلیس نیز مجروح شده‌اند.

ویدئوهای منتشر شده نشان داده‌اند که شامگاه دوشنبه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری و جرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه وارد ساختمانی در منطقه ۱۷ پاریس شدند؛ جایی که تیپ‌های ویژه شبانه در آن مستقر هستند.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه طی یک کنفرانس خبری گفت: علی رغم کاهش ناآرامی‌ها، تمهیدات امنیتی که از زمان آغاز شورش‌ها اتخاذ شده همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ۴۵ هزار نیروی پلیس که برای مقابله با شورش‌ها به دنبال مرگ نائل در هفته گذشته مستقر شده‌اند، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. اولویت بازگشت "نظم" است.

وسایل حمل‌ونقل عمومی پاریس و همچنین ترامواها سرویس‌های خود را پس از ۹ شب به حالت تعلیق درآوردند و برخی از حومه‌های پاریس منع آمد و شد را وضع کردند تا از این طریق با اعتراضات شهروندان فرانسوی مقابله کنند.

گزارش‌ها از خسارت تقریبا ۲۰ میلیون یورویی به حمل‌ونقل عمومی در منطقه پاریس خبر می‌دهند.

مقامات شبکه حمل‌ونقل منطقه‌ای ایل دو فرانس در بیانیه‌ای اعلام کردند که این خسارت شامل مواردی نظیر "اتوبوس‌های سوخته، یک واگن تراموا سوخته، دو تراموا آسیب دیده و همچنین زیرساخت‌های شهری" که آسیب دیده‌اند، می‌شوند.

خبرنگار فرانس۲۴ در گزارش میدانی خود گفت که چند صد نفر در  بازاری در ناحیه ایل دو فرانس تجمع کرده‌اند تا به سخنان شهردار که منزلش مورد هدف اعتراضات قرار گرفته و همسر و یکی از فرزندانش آسیب دیده‌اند، گوش فرا دهند.

به گزارش فرانس‌پرس، منزل مسکونی شهردار یکی از شهرهای واقع در ناحیه مرکزی ایل دو فرانس که پایتخت فرانسه نیز در آن واقع شده طی ناآرامی‌ها هدف حمله معترضان قرار گرفت و آتش زده شد.

به گفته مسئولان شهری در این منطقه، حمله حوالی ساعت یک و نیم بامداد روز یکشنبه و در حالی صورت گرفته که شهردار «لای-لِه-رُز» در محل کارش بود اما خانواده‌ وی در منزل حضور داشته‌اند.

در بیانیه بخشداری آمده است که منزل مسکونی شهردار «لای-لِه-رُز» ابتدا با یک خودرو مورد حمله قرار گرفت و سپس توسط معترضان به آتش کشیده شد.

بنا به آخرین گزارش‌ها که رسانه‌های محلی از این واقعه منتشر کرده‌اند، همسر و یکی از دو فرزند خردسال شهردار «لای-لِه-رُز» در این حمله زخمی شدند.

این شهردار طی این تجمع خیابانی گفت: «پیام اصلی محکومیت خشونتی است که از هفته گذشته سرتاسر کشور را فراگرفته است و در عین حال خواستار بازگشت نظم به کشور هستم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha