• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402041307661
  • خبرنگار : 71134

درگذشت استاد و رئیس اسبق دانشگاه علم و صنعت

درگذشت استاد و رئیس اسبق دانشگاه علم و صنعت

دکتر سیدمحمد شهرتاش، استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران و رییس اسبق این دانشگاه درگذشت.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: «در کمال تأسف دکتر سیدمحمد شهرتاش، استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران و رییس اسبق دانشگاه، به حضرت حق پیوست.

دکتر شهرتاش، از مدتی پیش در مبارزه با بیماری سرطان به سر می‌برد و متاسفانه روح بلندش، روز دوشنبه دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ به جهان باقی شتافت.

دکتر شهرتاش از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ مسئولیت ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران را بر عهده داشت و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹، معاون پژوهشی دانشگاه بود. اجرای ده‌ها پروژه‌ صنعتی بزرگ با شرکت توانیر، بخشی از خدمات ارزنده این استاد بزرگوار بوده است.»

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، مراسم تشیع و خاکسپاری شادروان دکتر شهرتاش، استاد فقید دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران، امروز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه، ساعت ۱۰ صبح، در قطعه ۱۸ بهشت زهرا سلام الله علیها برگزار خواهد شد. همچنین جهت حضور دانشگاهیان، راس ساعت ۹ صبح، وسیله ایاب و ذهاب از درب شماره ۸ (استخر) برقرار می‌باشد.

در پی درگذشت شادروان دکتر سیدمحمد شهرتاش (استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران)؛ دکتر انبیاء (رییس دانشگاه) پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:« بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیمِ کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبِّک ذوالجلالِ والاکرامِ فقدان سرمایه‌های ارزشمند علمی و دانشگاهی بسیار تأسف‌بار و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

خبر درگذشت عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و یکی از روسای اسبق این دانشگاه، جناب آقای دکتر سیدمحمد شهرتاش، موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی شد.

رجعت این استاد فرزانه، فرهیخته و سختکوش را خدمت خانواده محترم آن مرحوم و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت عرض نموده، از پیشگاه خداوند منّان برای آن زنده‌یاد، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان سلامتی، عزت و شکیبایی مسئلت دارم.

امید که روح بلند آن عزیز درگذشته و استاد فقید جاویدنام، با اجداد طاهرینش (ع) همنشین و محشور و خدمات شایسته ایشان، در کارنامه عملشان محفوظ و مأجور باشد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۲۲:۲۲

از شمار دو چشم یک تن کم ----وز شمار خرد هزاران بیش.......روحش شاد🖤🖤

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۵ ۰۸:۵۷

خدایش بیامرزد ان شاالله.