• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402041307677
  • خبرنگار : 50191

توضیحات آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در خصوص صدور قبوض آب‌بها؛

آمادگی بررسی حضوری در صورت وجود هرگونه شائبه نسبت به قبوض صادره

آمادگی بررسی حضوری در صورت وجود هرگونه شائبه نسبت به قبوض صادره

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قبوض آب‌بها بر اساس میزان مصرف و دوره مصرف محاسبه و صادر می‌شود، افزود: مشترکان می‌توانند با رعایت قانون و الگوی مصرف، موجب تعدیل در هزینه‌های قبوض آب‌بهای مصرفی خود شوند.

"فرهاد سرگلزایی" در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه، در صورت درخواست مشترک، این شرکت آمادگی دارد قبوض صادره را حضوری رسیدگی و مجدد بررسی کند، افزود: مشترکان می‌توانند در صورت وجود هرگونه شائبه نسبت به قبوض صادره آب بها به حوزه خدمات مشترکین در شعب شهرستانی مراجعه نمایند.

وی افزود: تعرفه محاسباتی مشترکان تحت پوشش خانگی و غیرخانگی شهری و روستایی به استناد ابلاغیه تعرفه‌های آب، خدمات دفع فاضلاب و شرایط عمومی آنها از سوی مقام عالی وزارت نیرو در هر سال و رعایت آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب، بر اساس میزان مصرف مشترک، (ارقام مندرج در لوازم اندازه‌گیری) و دوره زمانی مصرف (روزهای مصرف مشترک) و اعمال ضریب قیمتی محاسبه و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه، الگوی مصرف در سیستان و بلوچستان در بخش کاربری خانگی ۱۸ مترمکعب در ماه و در بخش کاربری‌های غیر خانگی بر اساس نوع کاربری آن و ظرفیت قراردادی در ابتدای واگذاری انشعاب تعیین می‌شود، افزود: در صورت مصرف بیش از الگوی مصرف، به‌عنوان مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند و در نتیجه افزایش میزان مصارف آنان منتج به افزایش مبلغ قبض آب‌بها و کارمزد خدمات دفع فاضلاب می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغیه تعرفه‌های آب تصریح کرد: خدمات دفع فاضلاب و شرایط عمومی آنها از سوی وزارت نیرو، نرخ تعرفه در بخش مشترکین خانگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته در مشترکین خانگی که کمتر از یک‌سوم الگو، ۶ مترمکعب در ماه مصرف داشته باشند تعرفه آب‌بهای آنان نسبت به سال قبل کمتر خواهد شد و مشمول افزایش تعرفه سال جدید نمی‌شوند.

سرگلزایی گفت: تعرفه آب مشترکان خانگی که طبق الگو مصرف می‌کنند به طور متوسط ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و مشترکان خانگی پرمصرف و بد مصرف در بخش خانگی در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به‌صورت پلکانی مشمول افزایش تعرفه تا حدود ۷۰ درصد رشد آب‌بها نسبت به سال گذشته خواهند شد.

وی اذعان کرد: تعرفه آب بهای مشترکان روستایی معادل ۵۰ درصد تعرفه مشترکان خانگی و مشترکان غیرخانگی روستاها معادل ۱۰۰ درصد مشترکان غیرخانگی نزدیکترین شهر و بر اساس میزان مصارف آنان محاسبه می شود.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان افزود: مشترکین خانگی تحت پوشش کمیته حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که تا الگو ۱۸ مترمکعب در ماه مصرف کنند، قبوض آنان وفق قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود و مشمول تخفیفات ۱۰۰ درصدی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد قبوض صادره و مصارف اشتراک‌ها بر روی وب‌سایت شرکت به آدرس www.abfasb.ir در قسمت مشترکین در دسترس کلیه مشترکان قرار گرفته است و مشترکان می‌توانند کلیه قبوض صادره و وضعیت اشتراک خود را مشاهده و بررسی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha