• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041307688
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

برای خرید تضمینی برنج خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود

برای خرید تضمینی برنج خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود

ایسنا/مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : برای خرید تضمینی برنج باید یک خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود تا مشکل تولید کننده‌ها ریشه ای برطرف شود.

حسن عنایتی کلیجی امروز ۱۳ تیرماه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان بابل با اعلام اینکه اگر برای خرید تضمینی برنج یک خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود، برنج‌های دپو شده در شالیکوبی ها و برنج تولید سال جاری کشاورزان خریداری و مشکل کشاورزان به صورت کامل برطرف می‌شود، اظهار کرد: مازندران به تنهایی ۴۲ درصد برنج سفید کشور را تولید می‌کند و این استان نقش ممتازی در امنیت غذایی کشور دارد.

وی سال گذشته را  سال پرمحصول برای تولید در مازندران دانست و افزود: پارسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه لغو ممنوعیت ۴ ماهه واردات، توزیع و ترخیص برنج در سال گذشته آسیب جدی به کشاورزان وارد کرد اما به لحاظ ملاحظاتی واردات برنج انجام شد، تصریح کرد: تقاضای جدی ما این است که قانون ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت این محصول همانند سال گذشته لغو نشود و این قانون سفت و سخت در سال جاری اجرا شود.

این مسئول با اذعان به اینکه اگر تکلیفی به برخی از دستگاه‌های پرمصرف کشور برای خرید برنج ایرانی انجام شده بود محقق می‌شد؛ بسیاری از مشکلات موجود قابل حل بود، بیان کرد: باوجود تاکید مقام‌های ارشد دولت، دستگاه‌های پرمصرف برای خرید برنج ایرانی پا پیش نگذاشتند و اقدامی انجام نداده‌اند.

به گزارش ایسنا، برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

استان مازندران تولید کننده ۷۶ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه ۶ درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha