• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041308004
  • خبرنگار : 50405

/تشکل‌های دانشجویی؛ نماد پویایی دانشگاه/

یک فعال دانشجویی: مسئولین دانشگاه‌ها باید جوان امروز و نیازهایش را درک کنند

یک فعال دانشجویی: مسئولین دانشگاه‌ها باید جوان امروز و نیازهایش را درک کنند

ایسنا/خراسان رضوی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکنون مدیران دانشگاهی ما عمدتا از نسل‌های ۴۰ و ۵۰ هستند و درکی از نیازها و دغدغه‌های دانشجویان دهه هشتادی ندارند.

علی مولایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جامعه اسلامی دانشجویان عمدتا در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی فعالیت دارد، اظهار کرد: ما حتی در جلسات احزاب و جبهه‌های سیاسی شرکت می‌کنیم و در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هم عضویت داریم. تشکل جامعه اسلامی در دو ساحت دانشجویی و اجتماعی فعال است. در بعد اجتماعی و خارج از دانشگاه، در مورد مسائل مختلف نظر و راهکار ارائه می‌دهیم و برای مناصب مدیریتی، نیروهای کارامد و متخصص تربیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بعد دانشجویی نیز هدف ما بصیرت‌افزایی و ایجاد بینش سیاسی در دانشجویان است، افزود: امروزه با حضور دانشجویان دهه هشتادی در دانشگاه‌ها، چیزی که به نظر ما می‌آید این است که دغدغه‌های سیاسی در بین دانشجویان کم شده و برای این دانشجویان بیشتر موضوعات فرهنگی یا مهارت‌افزایی مطرح است. لذا اکنون فعالیت تشکل‌های دانشجویی آنچنان فعال نیست.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است دانشجویان تمایل چندانی به عضویت در تشکل‌های دانشجویی نداشته باشند، این است که نسل جدید نمی‌تواند با نسل قدیم کار کند. اکنون مدیران دانشگاهی ما عمدتا از نسل‌های ۴۰ و ۵۰ هستند و درکی از نیازها و دغدغه‌های دانشجویان دهه هشتادی ندارند. لذا با تشکل‌ها هم در زمینه اجرای برنامه‌ها همکاری نمی‌کنند.

مولایی با تاکید بر اهمیت کار کردن بر روی مبانی سیاسی و فرهنگی دانشجویان، بیان کرد: اگر این کار در دانشگاه صورت نگیرد، دانشجو تبدیل به ابزاری برای برخی از سیاسیون می‌شود و این افراد با انجام نمایش‌های تبلیغاتی، از دانشجو بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه‌ حاضر نیست بودجه مناسبی را برای تشکل‌های دانشجویی اختصاص دهد، عنوان کرد: همین باعث شده است که ما نتوانیم برنامه‌هایی که مد نظر داریم را اجرا کنیم و مانند بسیاری دیگر از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور، با عدم اقبال دانشجویان مواجه باشیم. وقتی دانشگاه به برنامه‌های تشکل‌ها الویت نمی‌دهد و از ما حمایت نمی‌کند، ما هم کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم. آخرین بار در اردیبهشت‌ماه ما با ریاست دانشگاه جلسه داشتیم که همچنان پیگیر نتایج آن هستیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ما حتما برای ورود به عرصه انتخابات تلاش خواهیم کرد، گفت: امسال هم مانند ادوار پیشین انتخابات مجلس، از نمایندگانی که مجددا نامزد شرکت در انتخابات شده‌اند، دعوت خواهیم کرد تا با حضور در دانشگاه، ضمن انجام مناظره، به سوالات دانشجویان پاسخ و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

مولایی ادامه داد: همچنین با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب جلساتی را برگزار خواهیم کرد و چنانچه بر سر معیارها و شاخص‌های نامزدهای انتخابات به توافق برسیم، جامعه اسلامی مجددا به عضویت این شورا در خواهد آمد. ما تاکید داریم که حتما باید معیارهای در نظر گرفته شده، با توقعات دانشجویان از نمایندگان همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha