• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402041308011
  • خبرنگار : 71541

پیشرفت ۸۰ درصدی آزادراه منجیل - رودبار / قزوین - رشت، بالاخره کامل می‌شود؟

پیشرفت ۸۰ درصدی آزادراه منجیل - رودبار / قزوین - رشت، بالاخره کامل می‌شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه منجیل - رودبار با پیشرفت‌ بیش از ۸۰ درصد در مراحل پایانی اجرا قرار دارد، گفت: بهره‌برداری از بخش باقیمانده این آزادراه به‌طول هشت کیلومتر از اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، آزادراه منجیل-رودبار باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت است که به‌دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل‌ها و پل‌های زیاد، به‌زعم مسئولان یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می‌کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است؛ هرچند چندی پیش وعده داده شد که حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود.

در عین حال مردم شهرستان رودبار در پیک ترافیک دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چندین ساعت در ترافیک می‌مانند و تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل  - رودبار از این جهت هم حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید

در این راستا به‌تازگی خیراله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت- طی سفر به استان گیلان و بازدید از مراحل اجرایی دو پروژه مهم راهسازی کشور در این استان گفت: آزادراه منجیل رودبار با پیشرفت‌ فیزیکی بالای ۸۰ درصد در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و تکمیل شدن آنها علاوه بر توسعه همه‌جانبه در استان، موجب افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی کشور در کریدور شمال - جنوب است.

وی در بازدید از آخرین مراحل اجرایی آزادراه منجیل - رودبار اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از بخش باقیمانده آزادراه منجیل-رودبار به‌طول هشت کیلومتر از اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری محسوب می‌شود که مصوبه سفر استانی رییس جمهور نیز دارد و با پیشرفت فیزیک ۸۵ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت با تاکید بر پیچیدگی‌های اجرای این آزادراه اظهار کرد: ۳.۵ کیلومتر از مسیر این آزادراه شامل تونل و پل‌های بزرگ و خاص است که عملیات اجرایی کل پل‌ها به اتمام رسیده است و تنها لاینینگ ۸۰۰ متر از تونل‌ها باقی مانده که با شتاب و کیفیت مناسب در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه‌شده در این آزادراه را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به‌منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده و بهره‌برداری از این پروژه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در بازدید در خصوص برنامه زمان‌بندی اجرا و تامین مالی پروژه تصمیماتی اتخاذ شد.

البته پیشتر هم در بازه‌های مختلف زمانی وعده‌هایی برای تکمیل این پروژه داده شده بود و حتی سال گذشته وعده افتتاح این آزادراه داده شد؛ اما تا کنون این کار به تامین مالی توسط دولت مشروط بوده و حال باید دید در وعده‌ای که این بار داده شده، تکمیل منجیل -رودبار به کجا خواهد رسید تا گره ترافیکی آزادراه قزوین - رشت بالاخره گشوده شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۴:۳۲

زیتون فروش های وسط شهر رودبار این اجازه را نخواهند داد، چون نونشون تو خطره. .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۹:۱۵

با سلام،رودبار بزرگترین مرکز فروش زیتون کشور می باشد،مردم رودبار زیاده خواه نیستند آنها درخواستی به حق دارند،بازاریهای رودبار میخواهند جایی را بعنوان جایگزین به آنها در حاشیه بزرگراه فروخته شود تا امرار معاش کنند و متاسفانه به جهت تنگ نظری، و سو مدیریت این کار انجام نشده است و مردم رودبار از این شرایط نگرانند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۶:۰۸

چندین ساله که زیتون فروشان رودبار با اعمال نفوذ باعث عدم افتتاح و بازگشایی این بخش از اتوبان میشوند درحالیکه در برخی از تعطیلات شاهد حجم ترافیک سنگین و چندین کیلومتری در این محدوده هستیم فقط بخاطر سود چند تا زیتون فروش! بنده یه بار جلوی فروشگاههای فروش زیتون یه نیش ترمز زدم فورا چند تا شاگرد مغازه اومدن گفتن اگه نمیخوای زیتون بخری اینجا توقف نکن چون ما ساعتی چند میلیون فروش داریم و توقف شما مانع کسب کار ما میشه خلاصه چیزی نمونده بود با چوب بیفتن دنبال ما

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۶:۲۲

چرا از وضعیت احداث این قسمت از آزادراه هرگز عکس یا فیلمی نمی گذارید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۸:۱۹

اتلافِ وقتِ چندهزار نفر مسافر اتلافِ بنزین آلودگیِ هوا در اثر درجاکارکردنِ خودروها فشارِ روحی و روانی و اعصاب خوردیِ مسافرین خستگیِ رانندگان در اثرِ ترافیکِ سنگین و در نتیجه افزایشِ احتمالِ تصادفات رانندگی اینها برای شما مهم نیست؟ فقط فروشِ مغازه دارانِ رودبار مهمه؟ به چه قیمتی؟ اینقدر مسافرین را در ترافیکِ این گلوگاه خسته و کلافه می کنید که مجبور شوند برای استراحت یا قضاء حاجت حتما جلوی این مغازه ها توقف کنند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۸:۳۹

اتفاقا مردم رودبار برای اینکه بتونن محصولاتشون رو تو شهر بفروشن موافق این ترافیک و باز نشدن بزرگراه هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۲۳:۱۲

کاسبهای رودبار با رایزنی و رشوه به فرماندار و نماینده مجلس نمیذارن این مسیر تکمیل بشه این خبر رو دقیق میدونم بخاطر کاسبی اشون نمیذارن پروژه تکمیل بشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۲۳:۱۵

300 کیلومتر در عرض دو سال تکمیل شد 8 کیلومتر 10 ساله خوابیده چون کاسبهای زیتون فروش رودبار نمیذارن کار بشه. این وعده وعید الکیه.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۰۰:۰۶

یکی از شاه راهای ترانزیتی ایران گروگان چندتا زیتون فروشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۰۸:۳۱

اگر زیتون فروش‌ها بزارن ...کار حل میشه .....خیلی لات و لوت داره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۱۱:۰۵

رودباری ها اجازه نمی دهند حاضر هستند مردم کلی در ترافیک باشند کلی سرمایه مردم ، بنزین ای که تحریم است بخاطر منافع خودشان بسوزد ، کلی از وقت صد ها نفر گرفته شود ، مانع توسعه کل استان شوند گرفته شود تا آنها فقط زیتون خود را بفروشند، صف های چند صد کیلومتری ، مریض هایی که در مسیر فوت می کنند بخاطر ترافیک یا دوری راه و ... همه با این خاطر ، .