• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402041308060
  • خبرنگار : 71614

تدوین برنامه جامع پرورشی و تربیتی برای هنرستان‌های هنرهای زیـبا

تدوین برنامه جامع پرورشی و تربیتی برای هنرستان‌های هنرهای زیـبا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: تلاش برای تربیت هنرجویانی متعهد و کارآمد و پرورش هنرمندانی فرهیخته و ایجاد فضای ترکیبی و واحد میان دو مفهوم آموزش و تربیت از اهداف مهم در تدوین برنامه‌های پرورشی هنرستان‌هاست.

به گزارش ایسنا، جلسه هم‌اندیشی تدوین برنامه‌های پرورشی و تربیتی هنرستان­های هنرهای زیـبای کشور با حضور محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، تعدادی از مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبا، مدیران و کارشناسان بخش مشاوره و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و تنی چند از کارشناسان دفتر آموزش دوشنبه (۱۲ تیرماه) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد حسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش گفت: با توجه به نیازهای مختلف در شرایط متنوع زندگی فردی و اجتماعی، ایجاب می­‌کند که انسان برای مواجهه با این تنوع مسائل، توانایی‌­ها و ظرفیت‌های خود را در زمینه­ های مختلف پرورش دهد و تقویت کند تا علاوه بر رشد و اعتلای شخصیت انسانی خود، در مواقع لزوم بتواند با بهره­‌گیری از این توانمندی­‌ها موانع، مشکلات و مسائل پیش آمده در زندگی را رفع و حل کند. بدیهی است که مناسب­‌ترین زمان برای شناخت این نیازها و شناخت و پرورش آنها در وجود انسان، دوران کودکی و نوجوانی است؛ چرا که توانایی و قدرت یادگیری و انگیزه لازم و به ویژه فرصت و مجال مناسب اینگونه آموزش ها برای کودکان و نوجوانان فراهم­‌تر است.

وی در ادامه با بیان دغدغه‌های بخش پرورشی در هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور افزود: هنرجویان هنرستان­‌ها از جمله گروه­‌های مهم نوجوانان هستند که با طی آموزش‌های تخصصی در رشته­‌های هنری خود، نقش مهمی را در آینده جامعه ایفاء خواهند کرد و چه بسا نقاط قوت و ضعف‌های احتمالی آنها در زندگی فردی و اجتماعی، نمود و تاثیر بیشتری نسبت به سایر رشته ها و گروه های اجتماعی در پی خواهد داشت. این نکته به متولیان آموزشی و پرورشی هنرجویان هنرستان­‌ها گوشزد می کند و هشدار می­‌دهد که علاوه بر آموزش فنون و تخصص‌های هنری و آموزشی، ضرورت دارد که به تقویت سایر جنبه­ های رشد شخصیت آنها نیز توجه کنند و نسبت به آن اهتمام ورزند.

بر اساس اعلام معاونت هنری، محمدحسین اسماعیلی با تاکید بر اهداف مهم این طرح گفت: حفظ پیوستگی و ارتباط میان وجوه مختلف شکل‌گیری شخصیت دانش­ آموزان و رشد همزمان جنبه های آموزشی آنان، تقویت جنبه های اجتماعی و فرهنگی هنرستان­ها برای هنرجویان، واگذاری بخش‌هایی از مسئوولیت­‌ها و وظایف ادارات به هنرستان­‌ها، توسعه­ مشارکت میان بخش­ های مختلف آموزش، تلاش برای ایجاد تنوع در ایده­‌ها و روش­های آموزشی و پرورشی،  ایجاد فضای ترکیبی و واحد میان دو مفهوم آموزش و تربیت، ایجاد زمینه­ مشارکت و نقش­‌آفرینی هنرجویان در فرایندهای آموزشی و تربیتی،  ایجاد زمینه ­های تعامل و همکاری ­هنرجویان به جای رقابت­‌های متداول در مدارس، تلاش برای تربیت و تقویت توانمندی هنرجویان در پذیرش یا تغییر شرایط کار و زندگی از اهداف مهمی است که امیدوارم با همفکری و مساعدت و استفاده از تجارب شما مدیران دلسوز بتوانیم به گام های موثری برداریم.

در ادامه مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبا با ارائه نظرات و پیشنهادها، به بررسی مسائل حوزه تربیتی پرداختند و در پایان مقرر شد ستاد پرورشی و تربیتی هنرستان های زیبا در دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری تشکیل و با برگزاری جلسات مستمر با ذی نفعان، نخبگان و کارشناسان ذیربط برنامه جامع پرورشی و تربیتی هنرستان ها را تدوین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha