• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402041308109
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح ۵ پروژه بازآفرینی در آذربایجان غربی/ آسفالت تمام معابر خاکی استان

افتتاح ۵ پروژه بازآفرینی در آذربایجان غربی/ آسفالت تمام معابر خاکی استان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز پنج پروژه بازآفرینی شامل احداث خانه محله و خانه سلامت محله وکیل‌آباد، مجموعه ورزشی آشوریان، ساماندهی رودخانه سیمینه‌رود و ۳۱ کیلومتر آسفالت معابر خاکی مجموعا به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

محمد آیینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهور در استان آذربایجان غربی مجموعا افتتاحاتی را در پنج محور داشتیم. در محله وکیل‌آباد که محله غیررسمی ارومیه است یک خانه محله را به بهره‌برداری می‌رسانیم که اقداماتی همچون آموزش‌های شغلی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در این مجموعه انجام می‌شود.

وی افزود: در محله وکیل‌آباد هم‌چنین خانه سلامت را افتتاح کردیم که یک مرکز جامع درمانی، خدمات مراقبتی و پزشکی عمومی در آن انجام می‌شود. با توجه به نزدیکی سه محله وکیل‌آباد، اسلام‌آباد و حاجی‌پیرلو حدود ۳۵ هزار نفر از ساکنان این محلات از خدمات پروژه‌های مذکور بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: علاوه بر این مجموعه ورزشی آشوریان با زمین چمن مصنوعی را در محله عسگرخانی به بهره‌برداری رساندیم که اقلیت آشوریان از آن استفاده می‌کنند. در پی این افتتاح جشنواره سالیانه ارامنه ایران با حضور ارامنه کشورهای ترکیه، سوریه، گرجستان و ارمنستان برگزار خواهد شد.

به گفته آیینی، ساخت دیواره سیمینه‌رود در جهت ایمن‌سازی محله میاندوآب از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز در آذربایجان غربی است.

افتتاح ۵ پروژه بازآفرینی در آذربایجان غربی/ آسفالت تمام معابر خاکی استان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به بهسازی و آسفالت معابر استان آذربایجان غربی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: امروز ۳۱ کیلومتر آسفالت معابر خاکی را افتتاح کردیم. خوشبختانه با تامین  قیر که  صورت گرفته در اکثر شهرهای استان معابر خاکی، آسفالت شده و فقط نیم هکتار باقی مانده که به زودی آسفالت آن انجام می‌شود.

وی مجموع ارزش طرح‌هایی که امروز در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید را بیش از ۲۵ میلیارد تومان دانست و گفت: درخصوص نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی بر اساس آخرین آماری که وارد  سامانه بازآفرینی شده ۲۶۱۷ واحد در بافت‌های فرسوده استان آذربایجان غربی در حال ساخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha