• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402041308170
  • خبرنگار : 50184

"طرح تابستانه مهارت" در کرمانشاه اجرا می‌شود

"طرح تابستانه مهارت" در کرمانشاه اجرا می‌شود

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، طرح تابستانه مهارت در کرمانشاه اجرایی می‌شود.

عزیز نوری، در نشست امروز (۱۳ تیر) ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه، از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تابستانه مهارت در کرمانشاه خبرداد و اظهارکرد: در این رابطه، با تعدادی از دستگاه های استان همچون کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و ... تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این برنامه از ۲۰ تیر در استان اجرایی می‌شود، افزود: جامعه هدفی که برای این برنامه در نظر گرفته‌ایم، دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان بویژه در مناطق محروم هستند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان حدود ۳۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی داریم که قرار است برای اجرای این طرح به صورت کامل پای کار بیایند.

به گفته این مسئول ۵۰ درصد از هزینه های این دوره های مهارتی برای جامعه هدف تخفیف داده شده است.

وی در ادامه به وجود ۳۳ کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای بخش دولتی هم در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای تابستان امسال هم پیش بینی می شود که این کارگاه ها دوره های آموزشی برگزار کنند.

نوری در ادامه از در دستورکار قرار گرفتن برنامه ارائه آموزش‌های مهارتی در محلات کم برخوردار کرمانشاه هم خبر داد و گفت: این برنامه قرار است با همکاری سپاه نبی اکرم(ص) در محلات کم برخوردار استان برگزار شود.  

تبدیل ۱۰۳۶ مدرسه در کرمانشاه به پایگاه تابستانی

در ادامه این نشست، احمد شایسته معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به وجود ۳۷۰  هزار دانش آموز در سطح استان، اظهار کرد: سال گذشته ۵۸۵ پایگاه تابستان برای دانش آموزان استان راه اندازی کردیم که حدود ۸۹ هزار دانش آموز در آنها ثبت نام کردند.

وی تصریح  کرد: برای امسال هم طبق ابلاغ وزارتخانه ۵۰ درصد از مدارس برخوردار باید به پایگاه های تابستانی اوقات فراغت در استان تبدیل شوند، لذا مجموعا در تابستان سالجاری حدود ۱۰۳۶ مدرسه به پایگاه تابستانی تبدیل خواهند شد.

معاون پرورشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون حدود ۵۵ هزار دانش آموز در این پایگاه ها ثبت نام کرده اند که انتظار می رود این تعداد به ۱۱۰ هزار دانش آموز یعنی حدود یک سوم از کل دانش آموزان استان افزایش پیدا کند.

همچنین مصطفی باباملکی به عنوان نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این نشست، به وجود حدود ۴۲۰ هیات ورزشی فعال در سطح استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی ها در تابستان امسال ۷۷ هزار نفر در این پایگاه های ورزشی فعالیت خواهند کرد.

وی برگزاری جشنواره مسابقات محلات با همکاری شهرداری، برگزاری ۲۰ جشنواره بومی محلی، ایجاد ۳۳ پایگاه ورزش صبحگاهی و ۲۰۰ رویداد ورزشی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای تابستان امسال در حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد.

در ادامه این نشست، تعدادی از دستگاه های عضو ستاد ساماندهی استان همچون کمیته امداد، بهزیستی، علوم پزشکی و .... به ارائه گزارشی از برنامه های اوقات فراغتی خود برای تابستان امسال پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha