• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402041308307
  • خبرنگار : 50042

آزادسازی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان

آزادسازی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آزادسازی چهار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان از محل عمل به نیات موقوفات خبر داد.

حجت‌الاسلام علیزاده در نشست با رئیس اداره زندان لاهیجان با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار نفر زندانیان جرائم غیرعمد استان به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند؛ این طرح در قالب طرح ملی «قرار دوازدهم» در شهرستان‌هایی که موقوفات با نیات منطبق با کمک به زندانیان جرائم غیر عمد دارند و با کمک خیرین انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از اهداف طرح قرار دوازدهم است، گفت: طرح ملی قرار دوازدهم با هدف تجمیع خدمات اجتماعی ارائه شده از سوی مراکز افق به جامعه هدف در روز دوازدهم هر ماه اجرا می‌شود. در طرح قرار دوازدهم تیرماه سه نفر از زندانیان جرائم غیرعمد لاهیجان به همت خیرین و عوائد موقوفات دارای نیات منطبق با این موضوع آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه یک نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در ماه‌های ابتدایی امسال به همت اوقاف گیلان آزاد شدند، تصریح کرد: کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به میزان هر ماه سه نفر تا پایان سال ادامه دارد. اوقاف گیلان با همکاری اداره زندان‌ها در نظر دارد از خانواده زندانیان با اهدای بسته‌های کمک معیشتی حمایت داشته باشد.

جمشید آستینه، رئیس زندان لاهیجان هم در این نشست گفت: حمایت از خانواده زندانیان با اهدای بسته‌های معیشتی می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری اوقاف و زندان لاهیجان باشد. در سال گذشته ۷۹ نفر و در چهار ماه ابتدایی امسال ۲۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت خیرین به آغوش خانواده بازگشتند. همچنین برای ۱۵۰ نفر از زندانیانی که دانش‌آموز داشتند به همت خیرین بسته وسایل کمک آموزشی و لوازم التحریر تهیه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha