• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402041308333
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

کنکوری‌های خراسان جنوبی بخوانند 

کنکوری‌های خراسان جنوبی بخوانند 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون آموزشی دانشگاه بیرجند و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش گفت: ۱۲۷۷۸ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی به رقابت می‌پردازند. 

سیدجواد حسینی واشان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نوبت دوم کنکور سراسری در تیرماه ۱۴۰۲ با رقابت ۱۲۷۷۸ داوطلب در استان ( ۷۲۱۴ داوطلب زن، ۵۵۶۴ داوطلب مرد) و در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر و در ۵ گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر، تجربی و زبان برگزار خواهد شد. 

وی افزود: ۵۷۴۶ نفر در بیرجند، ۱۰۴۹ نفر در طبس، ۹۷۴ نفر در فردوس، ۱۶۵۹ نفر قاین، ۴۳۶ نفر بشرویه، ۵۹۷ نفر در درمیان، ۶۳۶ نفر در سرایان، ۳۰۶ نفر سربیشه، ۶۴۱ نفر در نهبندان، ۱۵۳ نفر خوسف و ۵۸۱ نفر در زیرکوه در آزمون امسال شرکت خواهند کرد. 

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند بیان کرد: در گروه ریاضی ۱۱۸۴ نفر با ۹.۲۶ درصد، در گروه علوم انسانی ۴۷۴۳ نفر با ۳۷.۱۱ درصد، در گروه هنر ۱۰۰۶ نفر با ۷.۸۷ درصد، گروه تجربی ۴۹۷۰ نفر با ۳۸.۸۹ درصد و گروه زبان ۸۷۵ نفر با ۶.۸۴ درصد به رقابت خواهند پرداخت. 

حسینی واشان با بیان اینکه تعداد داوطلبان شرکت کننده در نوبت ادل کنکور ۱۱ هزار و ۹۸۴ نفر بوده‌اند، افزود: رشته‌های ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح چهارشنبه ۱۴ تیر و متقاضیان رشته هنر عصر چهارشنبه، علوم تجربی صبح پنج شنبه ۱۵ تیر و زبان خارجه هم عصر پنج شنبه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

وی با بیان اینکه فرآیند آزمون در جلسات امتحانی صبح‌ها از ساعت ۷ تا ۸ و بعدازظهرها از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود، تصریح کرد: تمامی داوطلبین راس ساعت ۷ و نیم صبح و بعد از ظهرها ساعت ۱۴ در محل برگزاری کنکور حضور داشته باشند. 

حسینی واشان بیان کرد: داوطلبان از همراه داشتن ماشین حساب، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، ساعت، دستبند و انگشتر هوشمند خودداری کنند چراکه داشتن این موارد تخلف محسوب می‌شود. 

وی یادآور شد: داشتن کارت ملی و شناسنامه و مداد سیاه، تراش و پاک کن الزامی بوده و خانواده‌ها برای حفظ آرامش فرزندان از تجمع در جلوی درب سالن ها خودداری کنند. 

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha