• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402041408562
  • خبرنگار : 50201

در بازدید از مرکز همودیالیز ارس نوشهر مطرح شد

جلوگیری از قطع برق مراکز درمانی در زمان پیک مصرف

جلوگیری از قطع برق مراکز درمانی در زمان پیک مصرف

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت التیام بخش ارس در بازدید مسئولان شهرستان نوشهر از مرکز خصوصی همودیالیز ارس خواستار رفع مشکل واریز حق بیمه بیماران به این مرکز و اختصاص ترانس ویژه برق برای جلوگیری از مشکلات ناشی از قطعی برق شد.

طی بازدیدی که توسط نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نوشهر، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و همچنین مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی نوشهر از بخشهای مختلف مرکز همودیالیز " ارس نوشهر" صورت گرفت، مدیرعامل مرکز، پرستاران، نیروی درمان و همچنین بیماران حاضر در این مرکز به درد و دل پرداخته و مشکلات و کمبودهای این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

"فروغ فتاح پور"  سهام دار شرکت التیام بخش ارس امروز 14 تیرماه در این بازدید اظهار کرد: شرکت التیام بخش ارس توسط ۳سهامدار اصلی  که ۹۰درصد از سرمایه شرکت را تامین کردند و یک نفر  سهامدار خرد اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز همودیالیز ارس نوشهر دارای ۲۰تخت دیالیزی با جدیدترین امکانات در حال فعالیت است،  افزود: سال گذشته موفق شدیم موافقت اصولی بیمارستان را برای راه اندازی این مرکز بگیریم و برای ۲۰تخت دیالیز  کار آغاز شد و پس از بازسازی و استاندارد سازی فضای مرکز شروع به تجهیز آن کردیم و پس از طی مراحل لازم در فروردین امسال مرکز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

جلوگیری از قطع برق مراکز درمانی در زمان پیک مصرف

فتاح پور از ایجاد فرصت شغلی برای ۱۵نفر در این مرکز خبر داد و بیان کرد:  ۸پرستار و یک سرپرستار، دو نیروی خدمه و منشی، دو پزشک در سه شیفت از ساعت ۶صبح تا  ساعت ۲۲ برای بیماران دیالیزی خدمات ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:  برای راه اندازی مرکز همودیالیز ارس تا کنون حدود ۱۵میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم که بدون تامین اعتبار دولتی از سوی بخش خصوصی فعالیت می‌کند.

سهامدار مرکز همودیالیز ارس در ادامه با اشاره به اینکه بیماران در این مرکز به صورت رایگان از حق بیمه استفاده می کنند، افزود: مشکلی که در این زمینه وجود دارد تاخیر در پرداخت حق بیمه از سوی سازمانهای بیمه گر است که گاهی به ۸ماه می رسد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۶ تخت فعال و ۶۵بیمار ثابت در این مرکز داریم، گفت: قصد داریم در شهرستانهای چالوس و تنکابن نیز این مرکز را توسعه دهیم که موافقت اصولی آن گرفته شد و در صدد هستیم برای چالوس هم ۲۰تخت و برای تنکابن ۴۰ تخت اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد:  شرایط برای احداث مرکز همودیالیز "ارس تنکابن" مهیا شده است اما در شهرستان چالوس به دنبال فضایی در خور شأن برای احداث مرکز همودیالیز "ارس چالوس" هستیم.

فتاح پور به دیگر مشکلاتی که این مرکز با آن مواجه است پرداخت و بیان کرد:  با توجه به مشکل قطعی برق به ویژه در ایام تابستان نیاز به ترانس جداگانه برای این مرکز داریم تا در زمان پیک مصرف و خاموشی‌های احتمالی کوچکترین نگرانی و استرسی برای بیماران به وجود نیاید.

وی تاخیر در پرداخت حق بیمه از سوی سازمانهای بیمه گر را از دیگر مشکلات فراروی مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیارد تومان از سوی بیمه تامین اجتماعی و ۶۰۰میلیون تومان نیز از بیمه سلامت ایرانیان طلبکاریم که خواستار تسریع در پرداخت آن هستیم.

فتاح پور تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت اقلام مصرفی باید سرمایه جابه‌جا شود تا بتوانیم بیش از اندازه نیاز خریداری کنیم تا در شرایط ضروری با کمبود مواجه نشویم و جان بیماران به خطر نیفتد.

لزوم ارائه تسهیلات بلاعوض برای پیوند کلیه بیماران

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صندوق بیماران صعب العلاج سال گذشته در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از این بیماران اختصاص دادیم و امسال نیز هفت هزار میلیارد درنظر گرفتیم.

جلوگیری از قطع برق مراکز درمانی در زمان پیک مصرف

وی خاطرنشان کرد: بانکها را موظف کردیم تا سقف دوهزار میلیارد تومان برای این بیماران بتوانند تسهیلات ویژه قائل  شوند.

محسنی بندپی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه های مربوط به پیوند کلیه بالا هست، پرداخت معوقات بانکی نیز دردسرهای خود را دارد که اگر شرایط مهیا شود باید تسهیلات بلاعوض برای پیوندی‌ها در نظر گرفت چون در اغلب موارد این قشر قادر به کار کردن هم نیستند.

وی در پایان گفت: مشکل کمبود دارو برای این بیماران خیلی مورد توجه است، در حالیکه باید کاری کنیم تا دارو برای این افراد همیشه در دسترس باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha