• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041408585
  • خبرنگار : 50176

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد:

معرفی ۲۰۱ عامل آتش‌ زدن بقایای گیاهی خرم‌آباد به دستگاه‌ قضایی

معرفی ۲۰۱ عامل آتش‌ زدن بقایای گیاهی خرم‌آباد به دستگاه‌ قضایی

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد گفت: پرونده قضایی ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی در خردادماه و تیرماه سال ۱۴۰۲ کرده بودند را تحویل مراجع قضایی داد.

کامران فرمان‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده قضایی ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی در خرداد و تیرماه سال ۱۴۰۲ کرده بودند، تحویل مراجع قضایی داده شد.

وی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست خرم‌آباد با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی تاکنون ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی کرده بودند را شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی کردند.

فرمان‌پور افزود: برخی کشاورزان مبادرت به سوزندان ضایعات مزارع یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می‌کنند، این در حالیست که این عمل نه تنها حاصلخیزی خاک را کاهش می‌دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش باعث آلودگی هوا و محیط زیست، تشدید بیماری‌های قلبی، تنفسی و ریوی و باعث نارضایتی به حق شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد ادامه داد: دهیاران باید افراد خاطی را به این اداره معرفی کنند تا برابر قوانین جاری بخصوص ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کنیم.

وی از کشاورزان خواست، با توجه به اتمام فصل برداشت کشت اول از آتش زدن کاه و کلش در مزارع جداً خودداری کنند.

این مسئول همچنین از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha