• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041408735
  • خبرنگار : 50039

در پیش رویداد نما گلستان محقق شد؛

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

ایسنا/گلستان پیش رویداد نوآوری در مشارکت های اجتماعی استان گلستان به همت معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان و همکاری جهاددانشگاهی وکارخانه نوآوری گلستان برگزار شد.

حامد ملاحسنی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در پیش رویداد نما «نوآوری در مشارکت‌های اجتماعی» استان گلستان که با حضور نخبگان، سمن‌ها و جوانان خلاق و نوآور در کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد، اظهار کرد: رویداد نما با هدف جذب جوانان نوآور به سمت مشارکت‌های اجتماعی در قالب سلسله بوت کمپ‌های مسأله تا ایده در پهنه‌های جغرافیایی مختلف کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در این رویداد با جوانان نوآور همراه هستیم تا مسیر حل مشکلات اجتماعی را به طور تخصصی از گذرگاه مشارکت‌های اجتماعی طی کنیم، ادامه داد: در این رویداد بنا بر این گذاشته شده تا با بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای حوزه خلاقیت و نوآوری و همچنین با تکیه بر اصول نوآوری آموزشی فرآیند یادگیری و خلق نتایج برای مخاطبین به فرآیندی جذاب و عملی تبدیل شود.

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان با تأکید بر اینکه این طرح در نظر دارد مخاطبان را به سوی تولید ایده‌های سرمایه‌پذیر قابل قبول هدایت کند، افزود: جذب سرمایه برای توسعه ایده، دریافت تسهیلات کم‌بهره، مشاوره و منتورینگ تخصصی رایگان به مدت ۶ ماه و معرفی به شبکه سرمایه‌گذاری و شتاب دهنده‌های زیست‌بوم دانش بنیان کشور از مزایا و حمایت‌های طرح مذکور است.

وی مخاطبان این رویداد را جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در قالب گروه‌های ۳ الی ۵ نفره برشمرد و خاطرنشان کرد: این جوانان باید دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی یا بالاتر باشند و در یکی از مسائل اجتماعی یا راهکار نوآورانه توسعه مشارکت‌های اجتماعی، دغدغه‌مند باشند و دارای تجربه مشارکت‌های اجتماعی عضویت در انجمن‌ها، هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و دیگر گروه‌های مردم نهاد باشند.

ملاحسنی با اشاره به اینکه در این جلسه با احصای ۳۰ ایده مشارکت اجتماعی حضار نسبت به پرورش و پختگی آن و کارگاه مسأله تا ایده و نوآوری اقدام می‌شود، اضافه کرد: تلاش‌هایی که در این بخش می‌شود قطعاً منتج به نتیجه خواهد شد.

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

اثرگذاری رویداد نما در ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت زندگی

عماد آیدانی، مدیر شتاب دهنده ایمن صنعت هیرکانیا و از فعالان حوزه فناوری کشور در این جلسه عنوان کرد: اگر بخواهیم از کارآفرینی‌ها یک تعریف اساسی در مشارکت‌های اجتماعی داشته باشیم باید تغییرات اجتماعی را با لحاظ قرار دادن موارد اقتصادی حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و راه‌اندازی کسب و کارهای نوین از دیگر دستاوردهای اجرای رویداد نما است و گفت: این اصل می‌تواند به ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت زندگی مردم اثرگذار باشد.

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

مهدی باقریان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این رویداد با بیان اینکه جهاددانشگاهی بزرگترین شبکه دانش بنیان کشور است، گفت: رویداد نما چه در طرح موضوع و چه در محتوا خود یک خلاقیت و ایده نوین است که فرصت بزرگی برای جوانان به ویژه جوانان نوآور به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه نفرات برتر این رویداد در استان گلستان در مرحله منطقه ای با تبم های برتر پنج استان دیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: تیم های منتخب استان گلستان در کمپ های کارگاهی و آموزشی تا زمان برگزاری رویداد منطقه ای زیر نظر فعالان حوزه فناوری و خلاقیت آموزش خواهند دید.

احصای ۳۰ ایده و نوآوری مشارکت اجتماعی در گلستان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha