• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402041408785
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در آستانه روز مالیات؛ 

مشارکت بالای مشاغل و کسبه استان خراسان جنوبی در تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی 

مشارکت بالای مشاغل و کسبه استان خراسان جنوبی در تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی 

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از مشارکت بالای مشاغل و کسبه استان در تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.  

علی کریمدادی در گفت‌وگو با ایسنا از مشارکت حداکثری صاحبان مشاغل و کسبه استان جهت تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ در موعد مقرر قانونی خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی تعداد ۵۱ هزار و ۸۲۸ اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت کاملاً الکترونیک ارسال شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این امر نشان از حضور و همراهی پرشور و اعتماد مشاغل و کسبه استان در انجام تکالیف قانونی و برخورداری از حداکثر تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی دارد.  

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۴۹ فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م با رشد ۲۸ درصد نسبت به سال قبل و تعداد ۹۸۷۸ اظهارنامه با رشد منفی ۳ درصد (سه درصد کاهش) نسبت به سال قبل بوده است که این نشان از استقبال بالای مشاغل و کسبه استان در استفاده از تسهیلات مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم دارد.  

کریمدادی گفت: از مجموع مؤدیانی که نسبت به انجام تکالیف قانونی( ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه)  اقدام کرده‌اند تعداد ۳۴ هزار و ۱۲۱ مؤدی مبلغ مالیات صفر ابراز کرده‌اندکه بالغ بر ۶۵ درصد مؤدیان است.

وی افزود: همچنین ۲۶ درصد این مؤدیان مبلغ مالیات بین صفر تا ۱۰۰ میلیون ریال و فقط ۸ درصد آنها یعنی تعداد ۴۰۲۸ نفر در کل استان مبلغ مالیات بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان)  ابراز کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یادآور شد: مطابق قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل تا ۳۱ خردادماه سال جاری نسبت به تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ مهلت داشته‌اند، اما با توجه به استقبال مودیان مالیاتی جهت انجام تکالیف مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، برابر مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا مهلت مذکور تا ۱۰ تیرماه سال‌جاری تمدید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha