• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402041408894
  • منبع : نمایندگی گیلان

رییس اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان مطرح کرد

لزوم فرهنگسازی استفاده از لبنیات صنعتی برای گسترش بهداشت

لزوم فرهنگسازی استفاده از لبنیات صنعتی برای گسترش بهداشت

ایسنا/گیلان رییس اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان گفت: دولت باید فرهنگ استفاده از لبنیات صنعتی را گسترش دهد، این در حالیست که در فروشگاه های لبنیات سنتی امکانات برای استرلیزه و استاندارد کردن شیر و فرآورده های آن وجود ندارد.

ابراهیم آسایش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت لبنیات مصرف این محصولات در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: گرانی لبنیات موجب می شود که فروش محصولات کارخانجات کم شود و در مجموع این امر اصلا به نفع واحدهای صنعتی لبنی استان نیست.

وی با اشاره به اینکه پوکی استخوان و اختلال در رشد کودکان از جمله مواردی است که در اثر کاهش مصرف لبنیات افزایش می یابد، افزود: هر چقدر مصرف لبنیات در استان کم شود، سلامت مردم بیش از گذشته مورد تهدید قرار می گیرد.

آسایش ادامه داد: برای رفع این معضل مکاتباتی نیز از سوی کارخانجات لبنی استان به تهران انجام شده است و از دولت خواسته ایم در این خصوص سوبسیدی را در نظر بگیرند تا مصرف لبنیات در جامعه کاهش نیابد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد ثبات قیمت در لبنیات، دولت باید فرهنگ استفاده از لبنیات صنعتی را نیز گسترش دهد زیرا با انتشار اخبار کذب در مورد استفاده از پالم در لبنیات صنعتی برخی از مردم به سمت و سوی لبنیات سنتی و فله ای سوق داده شده اند.

آسایش گفت: محصولات لبنی در کارخانجات، کاملا استاندارد، سالم و بهداشتی تهیه می شوند، این در حالیست که در فروشگاه های لبنیات سنتی امکانات برای استرلیزه و استاندارد کردن شیر و فرآورده های آن وجود ندارد و ممکن است شهروندان دچار بیماری تب مالت، گلودرد و ... شوند.

وی خاطرنشان کرد: مخاطرات استفاده از شیرهای سنتی باید به مردم توضیح داده شود تا بیش از این ذائقه مردم به سمت شیر و لبنیات سنتی نرود.

وی در خصوص بدهی کارخانجات لبنی به دامداران افزود: تلاش می شود این بدهی ها پرداخت شود اما تا زمانی که محصولات لبنی گران و فروش کم است، کارخانجات لبنی هم برای پرداخت بدهی خود دچار مشکل هستند و لازم است در این خصوص تدابیر اساسی از سوی مسئولین کشوری اندیشیده شود.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha