• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402041409129
  • خبرنگار : 50042

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در گیلان

کشف بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق با اجرای طرح سه روزه در گیلان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهار کرد: پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

وی افزود: طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت سه روز توسط پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات فنی و بهره‌گیری از امکانات موجود در گیلان اجرا شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: در این طرح، ۳۹۹۰ واحد ارز یورو، ۱۴۴ قلم دارو، ۹ رأس دام، ۳۶۸ پاکت توتون، ۲۶ هزار و ۶۲۰ نخ سیگار، ۳۲۰ لیتر سوخت، ۱۰۸۰ قطعه طیور زنده، بیش از ۳۱ تن چوب، ۵ تن و ۷۴۰ کیلوگرم گوشت سفید، ۱۹۳۲ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، دو دستگاه فلزیاب، ۵ دستگاه کولر، ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۴ دستگاه تلفن همراه، ۱۵۹ قطعه لوازم یدکی، ۸۲ حلقه لاستیک، ۱۳۵ ثوب منسوجات، بیش از ۲ تن آرد، ۵۲۸ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، ۶۴۳ عدد کنسرو و دیگر محصولات خوراکی، یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی و یک دستگاه خودرو بنز قاچاق کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا ۶۰ متهم، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته و اموال کشف شده به سازمان، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد.

سردار ملکی با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاقچیان را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha