• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041409198
  • خبرنگار : 30147

با حضور معاون استاندار خراسان رضوی صورت گرفت

آغاز آماده‌سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود

آغاز آماده‌سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود

ایسنا/خراسان رضوی با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، آئین عملیات اجرایی آماده‌سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در شهر جدید بینالود از امروز ۱۴ تیرماه آغاز شد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ۱۴ تیر در این مراسم که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، گفت: مسئله مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم با دستور رئیس جمهور در ابتدای دولت سیزدهم به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

جواد خدایی، با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای خراسان رضوی پروژه‌های مختلفی در این خصوص تعریف، تدوین و برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است، اظهار کرد: در شهر جدید بینالود واگذاری زمین به متقاضیان در قالب واحدهای ویلایی خواهد بود، شهر جدید بینالود به عنوان یکی از نقاط مهم هدف حجم قابل توجهی زمین برای آن تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز عملیات آماده‌سازی اراضی متعلق به این طرح در شهر جدید بینالود شروع شد، عملیات آماده‌سازی به معنای شکل‌گیری معابر، خیابان‌ها و آماده‌سازی برای شروع زیرساخت‌ها است تا کسانی که قصد سکونت در این شهر را دارند بتوانند به بهترین نحو ساخت پروژه‌ها را در قالب واحدهای ویلایی شروع کنند.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم در راستای پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن شاهد جهش خوبی در این شهر باشیم، افزود: با اجرای پروژه حرم تا حرم علاوه بر اینکه فاصله شهر جدید بینالود تا مشهد کمتر می‌شود، سرعت کیفیت ارتباطی مردم هم بهتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با عزمی که در دولت وجود دارد زمینه برای کیفیت بخشیدن به خدمات در این شهر به نحوی پیش برود که اقبال برای سکونت در این شهر روز به روز افزایش یابد.

خدایی گفت: امروز سی و دومین سفر شهرستانی به بینالود انجام شد و طی امروز عصر و فردا ۳۴ شهرستان تکمیل و عملکرد تمامی دستگاه‌ها را به طور کاملاً دقیق بررسی، عملیاتی و ارزیابی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: مسئله نهضت ملی مسکن آن قدر مهم است که ماهیانه با حضور شخص ریاست محترم جمهور و همه وزرای مرتبط برگزار می‌شود و مصوبات آن با امضای رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: نسبت به عملکرد تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها در شهرستان‌ها و سطح استان حساسیت ویژه‌ای خواهیم داشت، از کسانی که در این طرح همراهی داشته باشند تقدیر و بدون شک از دستگاه‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند نه تنها حمایت نخواهیم کرد و برخورد جدی می‌شود.

وی گفت: طی هفته‌های آینده بر اساس ارزیابی از عملکرد دستگاه‌ها تغییرات لازم را در بخش‌های مدیریتی که همراهی لازم را با حوزه مسکن نداشته باشند اعمال خواهیم کرد.

خدایی در ادامه با اشاره به اینکه در بینالود به عنوان یکی از نقاط هدف شهرستان مشهد و استان با تأخیری مواجه هستیم که امیدواریم در یک زمان کوتاهی به نتیجه برسد، اظهار کرد: اینکه برای آماده‌سازی زمین چند ماه وقت گذاشته شود عملا امکان‌پذیر نیست، با برنامه‌ریزی باید فاز به فاز آماده و تحویل متقاضیان شود.

وی در ادامه بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه واگذاری زمین جزء سه استان پیشگام کشور است، سیاست ما در این استان ساخت آپارتمان نیست و اگر هم موردی باشد در قالب انبوه‌سازی و پیمانکاری نخواهد بود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اعلام اینکه تمامی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بینالود باید ویلایی باشد و اجازه ساخت واحدهای چند طبقه داده نمی‌شود، گفت: برای سایر شهرستان‌های استان هم همین تصمیم گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سایت ۱۲۰ هکتاری شهر بینالود ۲۵۰۰ واحد ویلایی ساخته خواهد شد، افزود: اگر طرح نهضت ملی مسکن در این شهر با استقبال مردم مواجه شود طرح را گسترش خواهیم داد، هر چه مردم بتوانند از خدمات بهتری استفاده کنند قطعاً استقبال بیشتری خواهند داشت.

خدایی همچنین اظهار کرد: خراسان رضوی در بحث جوانی جمعیت جزء 2 یا ۳ استان پیشگام کشور است، قطعاً به تکلیف خودمان نسبت به تحویل زمین رایگان حداکثر ۲۰۰ متری به خانواده‌های دارای شرایط عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای طرح جوانی جمعیت در بینالود ۲۰۰ قطعه زمین واگذار شده است، گفت: برای شهرهای جدید بینالود و گلبهار برنامه‌های ویژه‌ای داریم، کسانی که حائز شرایط هستند می‌توانند در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این مراسم گفت: اینکه گفته‌ می‌شود در طرح نهضت ملی مسکن در کشور ۴ میلیون و در خراسان رضوی ۴۰۰ هزار واحد احداث می‌شود در واقع در چند بخش حمایتی، نوسازی مسکن، بافت‌های فرسوده، مسکن روستایی، خود مالک و حوزه جوانی جمعیت این اتفاق خواهد افتاد.

وحید داعی با بیان اینکه در تمامی این بخش‌ها باید ۳۹۱ هزار واحد را تأمین کنیم که تاکنون اقدامات بسیار خوبی در خراسان رضوی انجام شده است، افزود: یکی از سیاست‌های آمایشی سرزمین و موضوعات کلان، عدم توسعه کلان شهرها مانند مشهد است.

وی با اشاره به اینکه امروز آماده‌سازی ۱۲۰ هکتار زمین در بینالود آغاز می‌شود، اظهار کرد: با توانمندی که در بنیاد مسکن وجود دارد امیدواریم آماده‌سازی آن هر چه زودتر به نتیجه برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: در این سایت دو هزار واحد به صورت یک طبقه و حیاط دار پیش‌بینی شده و این یکی از نقاط خوب پروژه است. همچنین برای طرح جوانی جمعیت ۵۰۰ واحد اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای رسالتی که بر عهده دارد یکسری امکانات بسیار مناسبی نیز در اختیار دارد، در حال حاضر بالغ‌بر ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین داریم که بر اساس پروژه‌ها ماشین‌آلات دیگری هم اضافه می‌شود.

سیدرضا موسوی نیا با بیان اینکه ماشین‌آلات در اختیار همیشه به روز می‌شوند، افزود: نهضت ملی مسکن یکی از اهداف بزرگ نظام است که بر اساس دستورات صادر شده در بنیاد مسکن موظف شدیم آماده‌سازی پروژه‌ها را انجام دهیم. مجری چند پروژه از جمله پروژه بینالود با بنیاد مسکن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha