• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402041509437
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان عنوان کرد:

واگذاری ۱۴۱ قطعه زمین به متقاضیان سمنانی در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

واگذاری ۱۴۱ قطعه زمین به متقاضیان سمنانی در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: تاکنون و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن در استان تعداد ۱۴۱ قطعه زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۵ تیر در جلسه شورای مسکن استان بااعلام این خبر اظهار کرد: امروز به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم، تعداد ۱۱۴ قطعه زمین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان واگذار شد که با ۲۷ قطعه واگذار شده در اردیبهشت ماه سال جاری، این تعداد به ۱۴۱ قطعه زمین رسید.

وی افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۰۹ خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر جهت دریافت زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه ثبت نام کردند که اقدامات در این حوزه در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه اقدامات در حوزه طرح نهضت ملی مسکن در استان همچون‌ گذشته با جدیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: تامین زمین، آماده سازی زیرساخت، افزایش وام و کاهش سود بانکی چندین عاملی است که در تسریع اجرای طرح نهصت ملی مسکن تاثیر شایانی دارد.

استاندار سمنان عنوان کرد: جلسات دفتر فنی استانداری با معاونین عمرانی فرمانداری ها در راستای تسریع در اجرای موارد مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها برگزار شود.

وی از بسیج تمامی امکانات استان برای اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن داد و گفت: فرمانداران اطلاع رسانی از روند اجرای این طرح را در شهرستان ها برای مردم در دستور کار قرار دهند تا مردم از ابعاد مختلف طرح نهصت ملی مسکن‌ آگاهی پیدا کرده و برای اجرای روند احداث مساکن ترغیب شوند.

استاندار سمنان همچنین در شورای برنامه ریزی استان گفت: در تخصیص اعتبارات به گونه ای اولویت بندی صورت گیرد تا رضایتمندی جامعه هدف بیشتری از مردم و به خصوص روستاییان و مردم مناطق محروم را شامل شود.

وی بر لزوم جذب حداکثری اعتبارات تاکید و تصریح کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در زمینه جذب اعتبارات ملی و شناور در سال جاری به صورت ویژه اقدام کنند.

استاندار سمنان افزود: یکی از شاخص های توزیع اعتبارات به دستگاه های اجرایی استان به میزان جذب اعتبارات ملی بستگی دارد، پروژه هایی برای تخصیص اعتبار مَد نظر قرار گیرد که رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اقدامات به خوبی انجام‌ گرفت و علاوه بر تحقق اعتبارات تعهد شده، ۹۰۰‌ میلیارد تومان‌ اعتبار مازاد بر تعهد برای سال اول محقق شده است.

هاشمی عنوان کرد: اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته با ۴۹ درصد رشد و در اعتبارات هزینه ای نیز با ۳۷ درصد رشد همراه بوده است.

استاندار سمنان گفت: تکمیل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان از دیگر مواردی است که باید مَد نظر باشد، مردم باید طعم شیرین اجرای مصوبات و وعده های سفر را بچشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha