• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402041509509
  • خبرنگار : 71263

اینستاگرام از قاتل توییتر رونمایی کرد!

اینستاگرام از قاتل توییتر رونمایی کرد!

اینستاگرام رسما از اپلیکیشن تردز (Threads) که به‌عنوان رقیب مستقیم توییتر طراحی شده است، رونمایی کرد و جدی‌ترین تهدید تاکنون را برای این شبکه‌ اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، در اپلیکیشن تردز، افراد می‌توانند متن و لینک پست کرده و به پیام‌های دیگران پاسخ دهند یا آنها را مجددا ارسال کنند. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد لیست دنبال کنندگان و نام حساب‌های کاربری خود را از اینستاگرام منتقل کنند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا پلتفرمز (شرکت مادر اینستاگرام) در پستی در تردز گفت: باید یک اپلیکیشن مکالمه عمومی با بیش از یک میلیارد نفر در آن وجود داشته باشد. توییتر فرصت انجام این کار را داشت اما موفق نشده است. امیدواریم این کار را انجام دهیم.

به گفته کانر هایز، معاون محصول این شرکت، بسیاری از کاربران با نفوذ اینستاگرام از این شرکت درخواست کرده بودند یک اپلیکیشن مبتنی بر متن بسازد. وی در مصاحبه‌ای بدون اشاره به توییتر گفت: تولیدکنندگان محتوا به ما می‌گفتند: ما جایگزینی برای آنچه بیرون اینجا وجود دارد می‌خواهیم و نمی‌خواهیم از ابتدا شروع کنیم و مجبور شویم از صفر، دنبال‌کننده‌ پیدا کنیم.

اینستاگرام و فیس بوک که هر دو متعلق به متا هستند، سابقه طولانی و موفقی در کپی کردن محصولات از رقبای تازه کار اینترنتی دارند. ویژگی "ریلز" این شرکت، کپی برداری از اپلیکیشن ویدئوی کوتاه تیک تاک بود و قابلیت "استوری" هم از اپلیکیشن "اسنپ چت" شرکت اسنپ، کپی شد. اپلیکیشن‌های متا در گذشته به‌طور غیرمستقیم برای جذب کاربران با توییتر رقابت می‌کردند و ناشران اخبار، سیاستمداران و سایر افراد برجسته معمولا برای پست محتوای خود، یکی را به دیگری ترجیح می دادند. با عرضه اپلیکیشن تردز، برای اولین بار است که متا، یک اپلیکیشن مشابه توییتر را عرضه می کند.

به نظر می رسد متا، زمان کاملا مناسبی را برای این کار انتخاب کرده است. از زمانی که ایلان ماسک، توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر سال گذشته خریداری کرد، این شرکت هزاران کارمند خود را اخراج کرد، سیاست‌های تعدیل محتوای خود را کاهش داد و کاربران و تبلیغات کنندگان را با انبوهی از چالش‌های فنی مواجه کرد. توییتر از نظر مالی هم ضعیف شده است. ماسک در مارس اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی این شرکت، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. وی به منظور بهبود روابط با برندها، به تازگی، لیندا یاکارینو، مدیر سابق شرکت "ان بی سی یونیورسال" را به عنوان مدیرعامل توییتر استخدام کرد.

همزمان با راه اندازی شدن اپلیکیشن تردز، توییتر تعداد توییتهایی که کاربران می توانند روزانه مشاهده کنند را محدود نگه داشته است. ماسک این اقدام را موقتی خوانده تا با استخراج کنندگان داده و رباتها مقابله کند.

به لطف زیرساختهای موجود اینستاگرام، اپلیکیشن تردز با همه سیستمهای یک شرکت کاملا توسعه یافته، فعالیتش را شروع کرده است. این اپلیکیشن، قوانین محتوایی مشابه اینستاگرام را با همان کنترل‌ها برای قطع و مسدود کردن حساب‌های آزارگر خواهد داشت.

چهره‌های عمومی که حساب‌های احراز هویت شده در اینستاگرام دارند، می‌توانند نشان آبی خود را در تردز حفظ کنند. توییتر در اوایل سال میلادی جاری، احراز هویت را به یک ویژگی پولی تبدیل کرد.

هایز گفت: افراد به دنبال تجربه ای هستند که در آن کنترل بیشتری داشته باشند و جایی که ایمنی از همان ابتدا در محصول، وجود داشته باشد. یک مزیت دیگر آن است که تردز مانند شبکه اجتماعی ماستودون و سایر اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی غیرمتمرکز، بر اساس پروتکل شبکه اجتماعی ActivityPub ساخته شده است. این به معنای آن است که افرادی که در تردز، دنبال کننده ایجاد می‌کنند، در نهایت می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، به تعامل با مخاطبان گسترده‌تری فراتر از اینستاگرام بپردازند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپلیکیشن تردز همچنین بدون تبلیغات راه اندازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha