• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402041509630
  • خبرنگار : 50455

معاون شهردار قم خبرداد:

قم آمادگی کامل برای برگزاری جشن‌های عید غدیر را دارد

قم آمادگی کامل برای برگزاری جشن‌های عید غدیر را دارد

ایسنا/قم معاون شهردار قم ضمن اعلام آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های عید سعید غدیر، از فضاسازی و آذین‌بندی ویژه شهر توسط شهرداری به این مناسبت خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم امروز ۱۵ تیرماه طی سخنانی آماده‌سازی شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی را ازجمله ماموریت‌های شهرداری دانست و با اشاره به اقدامات انجام‌شده از آغاز دهه ولایت، گفت: با توجه به اهمیت موضوع ولایت و گرامیداشت عید غدیر خم و بر اساس سیاست‌های شهرداری قم در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی، با هماهنگی و هم‌افزایی صورت گرفته در بین تمام مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه برنامه‌های متنوعی با رویکرد فرهنگی و اجرایی در دستور کار تمامی بخش‌های ستادی و عملیاتی شهرداری قرارگرفته است.

وی با اعلام همکاری همه‌جانبه شهرداری با مجموعه‌های مردمی و نهادهای اجرایی استان و اجرای پویش ایمان به غدیر-امید به ظهور به‌عنوان محور برنامه‌های دهه ولایت در استان قم، ادامه داد: شادپیمایی روز عید غدیر در بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص) پررنگ‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد و در این خصوص وظیفه آماده‌سازی، آذین‌بندی، خدمت‌رسانی و ارائه تسهیلات رفاهی موردنیاز شهروندان توسط شهرداری قم انجام خواهد گرفت.

اصفهانیان مقدم افزود: ۱۵ دستگاه تانکر آب آشامیدنی در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) مستقر خواهد شد و همچنین راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب در طی مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) از دیگر اقدامات شهرداری قم خواهد بود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ارائه خدمات و پشتیبانی از برگزاری مراسم، جشن‌ها و برنامه‌های مختلف عید غدیر خم در سطح مناطق هشتگانه را از دیگر برنامه‌های شهرداری قم دانست و تصریح کرد: کنترل نظافت و مناسب‌سازی محیط شهری، فضاسازی با نصب پرچم‌های الوان، ریسه‌های رنگی و نوری و اکران تبلیغات شهری، نظافت و شستشو و لایروبی انهار و آماده‌سازی محیط‌های پیرامون مساجد، اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و بلوار معنوی پیامبر اعظم از اقدامات شاخصی است که به آن پرداخته می‌شود.

اصفهانیان مقدم ضمن تشریح برخی اقدامات شهرداری در آماده‌سازی و فضاسازی شهر از عید قربان تا عید مباهله در سطح مناطق هشتگانه، گفت: نصب المان‌های مناسبتی در سطح مناطق و بلوار پیامبر اعظم، تبلیغات محیطی در بیلبوردهای سطح شهر، آذین‌بندی تونل غدیر و نورپردازی معابر و میادین، اهتزاز پرچم‌های بلند، نصب ریسه‌های رنگی و پرچم‌ها به انجام رسیده است.

اصفهانیان مقدم فضاسازی ویژه شوارع شهری که مزین به نام امیرالمؤمنین هستند را از اقدامات دیگر شهرداری دانست و ادامه داد: تعداد ۳۰ عدد المان نوری ال‌ای‌دی ذکر مقدس یا علی (ع) در بزرگراه امام علی (ع) نصب‌شده و در بلوار الغدیر و تونل غدیر نیز آذین‌بندی و نورپردازی به‌طور ویژه انجام‌شده است.

وی با اعلام آمادگی اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌منظور کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل سد معبر و متکدیان پیرامون مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل‌بیت (س)، گفت: در راستای تامین ایمنی مراسم و جشن‌ها اکیپ‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر پیرامون حرم مطهر، کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران در قالب اکیپ‌های پیاده و خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و موتورسیکلت‌های EFT و ایستگاه‌های چهارده‌گانه آتش‌نشانی آماده خدمات‌رسانی مطلوب در مواقع ضروری هستند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم همچنین از همکاری و تعامل شهروندان با مجموعه‌های اجرایی شهرداری قم و همراهی در آذین‌بندی و برپایی جشن عید سعید غدیر خم تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha