• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402041509675
  • خبرنگار : 50181

تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر کرمانشاه

تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان کرمانشاه با حضور استاندار و جمعی از مدیران و فعالین اقتصادی استان برگزار شد.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در آیین گرامیداشت روز صنعت ‌و معدن که امروز (۱۵ تیر) برگزار شد، از نامگذاری سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: نامگذاری‌های مبتنی بر تولید ۱۰ سال اخیر مقام معظم رهبری حاکی از آن است که کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی حمایت از تولید است.

وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با چالش‌های فراوانی مواجهند، بی ثباتی نرخ ارز، عدم پرداخت تسهیلات مناسب، فراهم‌ نبودن زیرساخت‌ها و … را از مهمترین آنها برشمرد.

به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز به دلیل نوسانات نرخ ارز و تورم فراوانی که با آن مواجهیم، سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی حداقل چهار برابر شده، اما بانک‌ها برای تامین آن همراهی کافی را ندارند.

شکری اشاره‌ای هم به مشکلات ناشی از رفع تعهدات ارزی داشت که عمدتا تولیدکنندگان شناسنامه‌دار را زیر ذره‌بین دارد و با تاثیر منفی بر بخش تولید، باعث کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تولید شده است.

وی همچنین از قطع برق صنایع استان گلایه کرد و افزود: مصرف برق کرمانشاه ۸۰۰ مگاوات است که تنها ۲۰ درصد آن مربوط به بخش تولید است.

شکری افزود: درحالیکه استان کرمانشاه از بیکارترین استان‌های کشور است و مصرف کل برق استان به اندازه برخی صنایع کشور نیست، لازم است صنایع کرمانشاه از خاموشی مستثنی شوند.

وی در پایان از آمادگی صنایع کرمانشاه برای همراهی در طرح اقدام ملی مسکن یاد کرد و افزود: تقاضا داریم در اجرای این طرح از مصالح ساختمانی استاندارد تولید استان استفاده شود.

محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از روند رو به رشد جذب تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان به همت استاندار ‌و نمایندگان کرمانشاه در مجلس یاد کرد و گفت: تا چند ماه قبل تنها ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در سیستم بانکی مصوب داشتیم، اما اکنون بالغ بر ۳۴۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت و یا در بانک مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، به زودی مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای پروژه گسترش سوخت سبز( بیواتانول) تامین خواهد شد که تحولی در صنعت کرمانشاه ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه یادآور شد: البته این اقدامات به معنای نبود گرفتاری و مشکلات در این حوزه نیست.

در این مراسم از صنعتگران و معدنکاران برتر، پیشکسوتان عرصه صنعت و معدن و طرح‌های برتر صنعتی و معدنی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha