• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041509765
  • خبرنگار : 50604

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس:

زوج های جوان فرزندآوری را به تاخیر نیاندازند

زوج های جوان فرزندآوری را به تاخیر نیاندازند

ایسنا/گلستان نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی فرزندآوری و جوانی جمعیت را نیاز و ضرورت اصلی جامعه برشمرد و به جوانان توصیه کرد با توکل به خداوند فرزندآوری را به تاخیر نیاندازند.

غلامرضا منتظری عصر امروز پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ در آئین ازدواج و اهدا ۲۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان اظهار کرد: در زندگی مشترک مهرورزی و اخلاق بسیار مهم است و زوج‌های جوان باید مهر و محبت خود را در اندیشه و دل نداشته و بر زبان جاری کنند.

وی محبت را اکسیر نجات بخش و عامل استحکام خانواده دانست و تأکید کرد: مردان خانواده باید محبت خود را به صورت کلامی و به صورت تکرار شونده بیان کنند تا همسران بشنوند، زیرا خداوند خلقت زن را به گونه‌ای خلق کرده که با شنیدن مهر کلامی همسر به زندگی دلگرم و امیدوار می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر مبنای فقه اسلامی زنان وظیفه کار در خانه، نظافت و حتی شیر دادن به فرزند را ندارند و مردان باید بدانند که تلاش همسرانشان در خانه از روی عشق و علاقه و برای گرم کردن کانون خانواده است و قدردان آن باشند.

وی زوج‌های جوان را به صبر و گذشت در زندگی مشترک دعوت کرد و افزود: طبق روایات دینی ما اگر مردی بداخلاقی همسرش را تحمل کند، خداوند پاداش  حضرت ایوب(ع) را به او داده و متقابلا اگر زنی ناملایمات را از سوی همسرش تحمل کند، خداوند پاداش حضرت آسیه(س) را به او می‌دهد.

منتظری با بیان اینکه صبوری شرط دوام زندگی است، گفت: حضرت فاطمه (س) در تمام عمر مبارک خود به توصیه حضرت محمد (ص) هرگز چیزی را از حضرت علی (ع) طلب نکرد، مبادا که همسرش توان برآورده کردن آن را نداشته و شرمنده شود که ما باید از این الگوهای ناب پیروی کنیم.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) را نمونه یک مرد با محبت و کامل معرفی کرد و افزود: مکاتبات عاشقانه معمار کبیر انقلاب با همسر خود زمانی که در تبعید به سر می‌بردند، بهترین نمونه برای الگوبرداری نسل جوان در ارتباط با همسر است.

وی با بیان اینکه  فرزندآوری و جوانی جمعیت نیاز و ضرورت اصلی جامعه است و جوانان نباید به خاطر ترس از معیشت و روزی فرزندآوری را به تأخیر بیاندازند گفت: اقدامات خوبی در راستای حمایت از فرزندآوری در کشور صورت گرفته و شرایط برای ازیاد نسل و جوانی جمعیت در کشور فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha