• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402041509771
  • خبرنگار : 50214

مشارکت بزرگ یزدی ها در برگزاری جشن‌های غدیر/برگزاری جشن بزرگ خانوادگی در روز عید

مشارکت بزرگ یزدی ها در برگزاری جشن‌های غدیر/برگزاری جشن بزرگ خانوادگی در روز عید

ایسنا/یزد اعیاد دهه امامت و ولایت امسال شهر یزد با برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و مشارکت وصف ناپذیر یزدی‌ها، متفاوت از سالهای گذشته در حال برگزاری است.

۲۰۰ عنوان ویژه برنامه تدارک دیده شده از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای این اعیاد که از عید قربان با برگزاری جشن ازدواج ۱۱۰ زوج یزدی آغاز شده و امشب همزمان با عید غدیر در دارالعباده به اوج خود رسیده و تا عید مباهله نیز ادامه خواهد داشت، شور و شعف خاصی به شهر و مردم دارالعباده داده است.

در این روزها شاهد مشارکت و استقبال مثال‌زدنی یزدی‌ها در قالب برپایی افزون بر ۱۲۰ موکب پذیرایی و نیز برگزاری ۲۰۰ جشن‌ در محلات مختلف شهر هستیم به طوری که جلوه‌ای زیبا از مشارکت و نشاط اجتماعی و معنوی مردم در برنامه‌های مختلف این ایام را شاهدیم.

حضور پرشور در دورهمی‌ها و جشن‌های بزرگ در بوستانهای شهر با برپایی ابربازی‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، جشن بچه‎های بابا حیدر و نیز استقبال بی‌نظیر بیش از ۲۰ هزار یزدی برای نصب پرچم غدیر بر سر در خانه‌هایشان و شرکت در پویش «من مبشر غدیرم» از دیگر این جلوه‌های دیدنی در این ایام بوده است.

اگر از اجرا و برگزاری سرودهای پاتوقی و نمایشهای خیابانی با حضور هنرمندان استان با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بگذریم، برگزاری آخرین مرحله اختتامیه المپیاد ورزشی محلات شهر میراث جهانی یزد که امسال با حضور ۲۰ هزار ورزشکار محلات مختلف شهر از رده‌های سنی مختلف در ۵۸ رشته، رکورد جدیدی را ثبت کرد نیز بیانگر تقویت روحیه مشارکت و فعالیتهای مردمی در شهر یزد را حکایت می‌کند.

قرار است فردا جمعه به مناسبت عصر روز عید غدیر نیز شاهد برگزاری دورهمی بزرگ عیدانه شهر یزد با عنوان «مهمانی علوی» در خیابان قیام حد فاصل چهار راه بعثت تا میدان امیرچخماق باشیم.

در این دورهمی که با حضور هنرمندان و میهمانان کشوری از جمله «مرتضی خادمی» حافظ کل قرآن و «عبدالله روا» مجری کشوری برگزار می‌شود، ۱۱۰ موکب از شهروندان پذیرایی می‌کنند.

همچنین ۲۱ تیرماه همزمان با شب عید مباهله  اجتماع بزرگ پهلوانان و باستانی‌کاران استان در حسینیه صاحب الزمان محمودآباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha