• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402041609829
  • خبرنگار : 50177

یک مدرس حوزه و دانشگاه:

غدیر سعادت بشریت را رقم می‌زند

غدیر سعادت بشریت را رقم می‌زند

ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: قرار است امام زمان(عج) هدف و پیامی را که در غدیر خم در مورد آن برنامه‌ریزی شده محقق، تکمیل و به کمال برساند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی لیلابی با تبریک عید غدیر خم در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: عیدالله اکبر تعبیری است که از سوی امامان معصوم (ع) برای عید غدیرخم جاری شده است.

وی با اشاره به فرمایش امام رضا (ع) مبنی بر اینکه غدیر، عیدالله اکبر است و در آسمان‌ها مشهورتر است تا زمین، بیان کرد: این امام همام می‌فرمودند هرساله در آسمان‌ها برای عید غدیر بین فرشتگان جشن گرفته می‌شود و درّ و یاقوتی که در عروسی حضرت مولا علی (ع) با فاطمه زهرا(س) برسر ایشان شاباش شده، نزد فرشتگان است و در عید غدیر خم به همدیگر هدیه می‌دهند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاید راز عظمت و برجستگی غدیر خم برگردد به همان آیه نورانی قرآنی « الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا»، تصریح کرد: اکمال دین در این عید اتفاق افتاده و همه آرزوی خوبان عالم، پیغمبران و قدیسان این بوده که برنامه سعادت بشر در حد کمال عرضه شود و در عید غدیر خم امام علی (ع) به عنوان امام، مفسر، معلم، رهبر و پیشوای دین معرفی می‌شود.

غدیر سعادت بشریت را رقم می‌زند

وی بیان کرد: امام علی (ع) و جانشینان معصومش با آموزه‌ها و رفتارشان و در نهایت با حکومتی که در آخرالزمان توسط امام زمان(عج) محقق می‌شود سعادت بشر را رقم می‌زند و از این جهت غدیر خم مهم است.

حسینی لیلابی با طرح این پرسش که چرا در این سال‌ها پیام غدیر توسط برخی از مسلمانان جدی گرفته نشده است؟ اضافه کرد: پیام اصلی غدیر تبعیت از شخص امیرالمومنین(ع) و فرزندان معصومش است و اینکه تصور شود عده‌ای از مسلمانان به این مهم توجه نکردند به این معنا نیست از عظمت آن کاشته شود؛ به عبارتی اینکه در زمانی افرادی به پیام غدیر تن ندهند مانع این نیست که امامان ماموریت خود را انجام ندهند؛ بلکه امامان معصوم (ع) به طرق مختلف ماموریت خود را به انجام رساندند.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام علی (ع) به یک روش، امام حسین(ع) به طریقی دیگر و امام صادق(ع) و امام رضا(ع) به روش و طرق خود ماموریت الهی را به انجام رساندند و قراراست امام زمان(عج) هدف و پیام برنامه‌ریزی شده در غدیر خم را محقق، تکمیل و به کمال برساند.

جمله علامه امینی در مورد غدیر خم

وی با اشاره به یکی از جملات ارزشمند علامه امینی نویسنده کتاب الغدیرکه انسان را به فکر وامی‌دارد، افزود: علامه ایمنی می‌فرمایند من روز قیامت از کسانی که دو دستگی ایجاد کردند و نذاشتند دستور پیغمبر(ص) در غدیر خم عملی شود شکایت خواهم کرد؛ به عنوان عالم دینی می‌توانستم وقتم را صرف سبک و سیره امام علی (ع) کنم اما همه عمرم و وقتم را صرف این کردم که بگویم راه درست راه امام علی (ع) است و این افراد حضرت امیر(ع) را منزوی کردند و نگذاشتند سبک زندگی و سیره امام اول شیعیان در طول این سالیان به درستی و خوبی به گوش همه مسلمانان برسند و اینان ظلم بزرگی در حق بشریت کردند.

حسینی لیلابی تصریح کرد: لذا این امر سبب شده که بشر در رسیدن به سبک زندگی علوی که مورد رضایت خداوند و مصداق آیه « وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا» است بی‌بهره بماند و چنانچه افراد می‌گذاشتند ائمه اطهار(ع) پیام خود را به درستی به شیعیان و همه مسلمان برساند و بشریت از سیره و آموزه‌های معصومین (ع) بهره بگیرند شاید روزگار بشر امروز اینگونه نبود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha