• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402041609867
  • خبرنگار : 71592

لبنان تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک خود را محکوم کرد

لبنان تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک خود را محکوم کرد

وزارت خارجه لبنان ضمن محکومیت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، خواهان خروج فوری و بی‌قید و شرط این رژیم از تمامی اراضی لبنان شد که همچنان در اشغال آن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، این وزارتخانه حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اراضی لبنان در اطراف شهرک کفرشوبا را محکوم و آن را تجاوز به حاکمیت لبنان و نقض قطعنامه شماره ۱۷۰۱ دانست.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواست، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا نقض‌ها و تجاوزات مستمر خود را متوقف کند که اخیرا به صورت روزافزون علیه اراضی، حریم هوایی، آبی و منطقه‌ای لبنان مرتکب می‌شود.

در این بیانیه آمده است، کشورهایی که خواهان حفظ آرامش و ثبات در جنوب لبنان و خاورمیانه هستند، نسبت به همزمانی این نقض‌های رژیم صهیونیستی با ارائه درخواست تمدید ماموریت نیروهای یونیفل به شورای امنیت توجه داشته باشند که این رژیم با این اقدامات به دنبال ایجاد تنش و ناآرامی است.

وزارت خارجه لبنان بار دیگر اعلام کرد که این کشور به اجرای تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی احترام می‌گذارد و خواستار خروج فوری و بی‌قید و شرط رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی لبنان می‌شود که همچنان در اشغال آن است.

پیش از این خبرنگار المیادین در لبنان اعلام کرد، رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه از محل "الزاعوره" منطقه واقع در میان شهرک کفرشوبا، حلتا و کفرحمام در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی ۱۱ خمپاره به ارتفاعات شهرک کفرشوبا و کفرحمام در جنوب لبنان شلیک کرد.

حزب‌الله لبنان در واکنش به این حمله از دولت و ملت این کشور خواست با این اقدامات رژیم صهیونیستی که یک تحول بزرگ تلقی می‌شود، مقابله و شهرک کفرشوبا را آزاد کنند.

همزمان نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان "یونیفل" در بیانیه‌ای اعلام کردند، درباره ماهیت انفجارهایی که صبح روز پنج‌شنبه در منطقه المجیدیه در جنوب لبنان رخ داد، تحقیق می‌کنند. در این ادامه این بیانیه آمده است، صداها با احتمال شلیک موشک مطابقت داشت و حوالی ظهر خمپاره‌های رژیم صهیونیستی را در منطقه کفرشوبا در لبنان شناسایی کرده و با مسؤولان لبنانی و صهیونیستی تماس گرفته تا از هرگونه تشدید بیشتر در منطقه مرزی ممانعت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha