• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402041609932
  • خبرنگار : 71625

مردم ایران از نظر فرهنگ شنیداری رو به رشد هستند

مردم ایران از نظر فرهنگ شنیداری رو به رشد هستند

یک نوازنده سازهای کوبه‌ای که در کنسرت علیرضا قربانی نیز می‌نوازد، می‌گوید که موسیقی سنتی مدتی در ایران مهجور مانده بود، اما اکنون مخاطبان دوباره به آن جذب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شایان ریاحی نوازنده سازهای کوبه‌ای که حدود ۲۸ سال است می‌نوازد و با ساز تنبک کار خود را آغاز کرده است، درباره فعالیت حرفه‌ای خود گفت: نزدیک به ۱۱ سال است که به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه علی زندوکیلی کار می‌کنم و حدود هشت سال است که همزمان در کنار علیرضا قربانی نیز به خصوص در کنسرت‌های تهران حضور دارم.

ریاحی در پاسخ به این پرسش که استقبال مردم از کنسرت‌های اخیر علیرضا قربانی را چگونه می‌بیند، بیان کرد: مردم ایران از نظر فرهنگ شنیداری رو به رشد هستند. خیلی چیزها همچون فضای اجتماعی و مجازی بر این فضا تاثیرگذار بوده و نظرات مخاطبان شنیده و باعث شده مردم بتوانند کار تقلبی را از اصلی تشخیص دهند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره قطعه مورد علاقه خود در کنسرت‌های اخیر علیرضا قربانی مطرح کرد: گرچه ترتیب خواندن قطعات در طول کنسرت‌ها تغییری نمی‌کند، اما هر اجرایی که تجربه می‌کنم برایم جدید است، به‌خصوص اجراهایی که در آن نقش اصلی را بازی می‌کنم. بسیاری از کارها را به‌صورت بداهه انجام می‌دهم؛ چراکه حس و حال آن لحظه در من تاثیر می‌گذارد و با حال خود می‌نوازم. قطعه‌های «هم‌گناه»، «ارغوان»، «عروج» که کار کوبه‌ای‌ست و... را در اجراها بیشتر دوست دارم.

ریاحی در پایان بیان کرد: وقتی مخاطب با شنیدن قطعه‌ای تشویق و هم‌خوانی خود را آغاز می‌کند، برای ما بسیار جذاب است و شور و هیجانی که در میان آن‌ها وجود دارد، روی ما نیز تاثیر می‌گذارد. در گذشته مردم با قطعه‌هایی مثل «شب دهم» به این حال و هوا می‌رسیدند، اما الان قطعه‌هایی همچون «هم‌گناه»، «عروج» و... جای‌شان را گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha