• جمعه / ۱۶ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402041610135

فارس و سومین حرم اهل‌ بیت (ع) غرق شادی عید ولایت

فارس و سومین حرم اهل‌ بیت (ع) غرق شادی عید ولایت

ایسنا/فارس آئین‌های جشن و شادی ویژه ایام مسعود عید ولایت و امامت، که از چهارشنبه ۱۴ تیر در سراسر فارس با مرکزین سومین حرم اهل بیت(ع)، آغاز شده بود تا شامگاه جمعه ۱۶ تیر، در قالب تجمع‌های چندهزارنفری، شادپیمایی، توزیع شیرینی و شربت، نورافشانی و مدیحه‌سرایی با حضور گسترده آحاد مردم این استان، ادامه داشت.

همزمان با ایام مسعود عید غدیر، جشن‌هایی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در سراسر استان فارس و بالاخص سومین حرم اهل بیت (ع)، شیراز، در محله‌های مختلف با مرکزیت حرم‌های مطهر و مساجد و حسینیه‌ها و اماکن متبرکه، برگزار شد.

ویژه برنامه‌ها و جشن‌های بزرگداشت عید ولایت و امامت و ایام مسعود غدیرخم، با محوریت مردم و نهادها و تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی، در خیابان‌ها، معابر، محله‌ها، بوستان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه و مقدس سراسر فارس برگزار شد و عاشقان اهل بیت(ع) طی این آئین‌ها به شادی و سرور پرداختند.

برپایی موکب‌هایی برای توزیع شرینی و شربت، آذین‌بندی و چراغانی، ایجاد غرفه‌های خطاطی، نقاشی، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، سرودخوانی و مدیحه سرایی و نمایشگاه‌های مختلف، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در ایام گرامی عید سعید غدیر در جای جای استان فارس به ویژه شهر شیراز بود.

به گزارش ایسنا، از شامگاه سه‌شنبه ۱۳ تیر، آئین‌های ویژه عید ولایت و امامت، با برگزاری جشن چند هزارنفری در ورزشگاه حافظیه آغاز شد و با جشن مردمی در شمالغرب شیراز که حضور بیش از ۵ هزار مشتاق اهل بیت(ع) را به همراه داشت، ادامه یافت و روز پنج‌شنبه نیز، شماری از عاشقان ولایت و امامت، شادی خود را با برپایی یک شادپیمایی خودرویی در شیراز، بروز دادند.

این آئین‌ها که با برنامه‌های متنوع و شاد و مفرحی همراه بود و مشارکت گسترده شهروندان را در پی داشت، عصر و شب پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه، گسترده‌تر از دیگر ایام، با برپایی موکب‌هایی ویژه توزیع نقل و شیرینی و شربت، نورافشانی، پخش سرود و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و همچنین خطاطی و نقاشی ویژه عید سعید غدیر، ادامه یافت.

بعدازظهر جمعه، جمع کثیری از عاشقان اهل بیت(ع) در شیراز با حضور در مراسم شادپیمایی، مسیر حدفاصل میدان شهدا تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را طی و در آئین‌های ویژه این برنامه، مشارکت کردند.

نورافشانی، مداحی و مدیحه‌سرایی، همخوانی سرود سلام فرمانده و سخنرانی‌های مذهبی، بخش‌هایی از برنامه‌های شاد ویژه عید امامت و ولایت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر اماکن متبرکه شیراز و فارس بود که روز جمعه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حضور گسترده مردم در آئین‌های جشن و سرور ویژه عید ولایت و امامت در اقصی نقاط استان فارس و شهر شیراز، به ویژه مشارکت جوانان و نوجوانان، امسال چشمگیرتر از سال‌های گذشته بود.

فارس و سومین حرم اهل‌ بیت (ع) غرق شادی عید ولایت

فارس و سومین حرم اهل‌ بیت (ع) غرق شادی عید ولایت

فارس و سومین حرم اهل‌ بیت (ع) غرق شادی عید ولایت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha