• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402041710157
  • خبرنگار : 50555

رئیس اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری مشهد خبر داد

کاهش ۲۰ درصدی قیمت لپ‌تاپ در بازار مشهد

کاهش ۲۰ درصدی قیمت لپ‌تاپ در بازار مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت لپ‌تاپ ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

محمد مهربان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قیمت لپ‌تاپ در بازار مشهد اظهارکرد: بازار لپ‌تاپ در حالت رکود بوده و به دلیل رکود بازار قیمت‌ لپ‌تاپ در حال کاهش است. از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت لپ‌تاپ ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: رکود بازار به دلیل کاهش قیمت دلار است. زمانی که که قیمت دلار در حال افزایش است تمایل به خرید این کالا بیشتر و زمانی که قیمت دلار در حال کاهش است رکود در بازار ایجاد و مردم منتظر هستند تا قیمت‌ها به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری مشهد ضمن بیان اینکه تجهیزات و تعمیرات کامپیوتری از ابتدای سال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته است، تصریح کرد: ارزان‌ترین قیمت لپ‌تاپ که مورد استفاده دانش‌آموزان بوده حدود ۹ میلیون تومان است که کارایی چندانی ندارد و قیمت یک لپ‌تاپ معمولی در حال حاضر در بازار بالغ بر ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان است.

مهربان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در بازار این است که واردات لپ‌تاپ‌های دست دوم رسما مجاز نیست و اکنون به صورت غیررسمی وارد می‌شود. لپ‌تاپ کالایی نیست ک ما تولید داخل داشته باشیم. واردات لپ تاپ دسته دوم آزاد نیست و مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شود این منطقی نیست زیرا زمانی این مورد کالای قاچاق محسوب می‌شود که به ازای آن را در داخل داشته باشیم وقتی تولید این کالا در داخل وجود ندارد باید واردات انجام شود. حتی انتخاب برخی مردم به دلیل نبود قدرت خرید کالاهای دسته دوم است.

وی افزود: موضوع مالیات و مهاجرت نیروی متخصص از دیگر مشکلاتی است که صنف ما با آن رو به رو است. کل سود یک واحد یک یا نهایتا ۲ درصد است اما کمترین سودی که مالیات اعمال کرده ۴.۵ درصد است که هیچ منطقی ندارد. همچنین متخصصان این حوزه به دلیل نبود امنیت شغلی و یا نبود جایگاه مناسب در حال مهاجرت هستند.

رئیس اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری مشهد عنوان کرد: مجوز قانونی تعمیرات ماینر صادر شده است اما این موضوع تنها برای تهران و اصفهان بوده و مشهد با وجود تقاضا تایید نشده است. از مهرماه سال ۱۴۰۰ پیگیر این موضوع بوده‌ایم اما همچنان بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha