• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402041710254
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تلفیق هنر با معارف دینی باعث ماندگاری هنر می‌شود

تلفیق هنر با معارف دینی باعث ماندگاری هنر می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تلفیق هنر با معارف و مفاهیم دینی، هویتی و اعتقادی هم باعث ماندگاری هنر و هم باعث گسترش این مفاهیم می‌شود و هرجا هنر در خدمت مفاهیم دینی بوده یک برهم‌کنش متقابل به همراه داشته است.

سیدمحمدحسین بلاغی، در آیین افتتاح دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، تبریز را خاستگاه نستعلیق عنوان کرد و گفت: تبریز از اقطاب هنر خوشنویسی ایران و جهان است .

وی هنر خوشنویسی را بارزترین،‌ اصیل‌ترین و مشهورترین هنر مسلمانان و از جلوه‌های دین اسلام و تشیع برشمرد و گفت: هنر فاخر خوشنویسی تجلی کلام وحی و به مثابه زبانی مشترک برای مسلمانان جهان است و امروز تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام و محور و خاستگاه خط نستعلیق محل تجلی این جلوه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در ادامه به برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی غدیر اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی خوشنویسی غدیر دوران باشکوهی را صاحب و همواره جریان‌ساز بوده است و امروز پس از وقفه‌ هفت ساله، دهمین دوره‌ این جشنواره کار خود را آغاز می‌کند.

وی در ادامه به مردمی سازی هنر در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۵۲ کلان پروژه فرهنگی و هنری به جریان‌های مردمی در استان سپرده شده و خود هنرمندان و اصحاب فرهنگ مجربان برگزاری برنامه‌ها در این حوزه هستند.

وی همچنین از جریان‌سازی،‌ جهت‌دهی و واسپاری دهها کلان پروژه فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی، موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری در ماههای آینده خبر داد.

بلاغی، رشد، نمو و تعالی فرهنگ و هنر را در گرو واسپاری این امور به خود هنرمندان و اصحاب فرهنگ و همراهی و همدلی خود هنرمندان دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواه نیز روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۷ در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha