• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402041710312
  • خبرنگار : 50024

مردم به وکیل نماها اعتماد نکنند

مردم به وکیل نماها اعتماد نکنند

ایسنا/البرز وکیل پایه یک دادگستری گفت:مشکلی که از گذشته گریبان گیر جامعه وکالت بوده موسسات حقوقی غیر مجاز و افراد متظاهر به وکالت هستند که خوشبختانه با ورود سامانه ثنا تعداد زیادی از این قبیل افراد بیکار شده‌اند.

مجید هادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امروزه انجام امور حقوقی و قانونی نیازمند حضور وکلایی با اطلاعات حقوقی بسیار زیاد است، اظهار کرد: وکلای با تخصص و تجربه کافی می‌توانند  شهروندان را در هر مرحله از دادرسی به‌خوبی همراهی کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که  اشخاصی بدون پروانه وکالت خود را به عنوان وکیل معرفی کرده و حتی موسسه حقوقی غیر مجاز دارند، توضیح داد: این افراد اصولا به امور حقوقی و رویه حاکم در دادگاه‌ها تسلط کافی نداشته و نمی‌توانند شهروندان را در مسیر رسیدن به حقوق خود همراهی کنند.

این وکیل پایه یک دادگستری گفت: وکلا مسیر بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارند تا بتوانند بعد از دریافت مدرک دانشگاهی پروانه وکالت را دریافت کنند و استفاده از مشاوره کسانی که این مسیر را طی نمی‌کنند، قطعا باعث گمراهی مراجعه‌کنندگان می‌شود.

هادی‌زاده با تاکید بر اینکه مردم برای انجام امور حقوقی خود باید از دانش و تجربه وکلا بهره مند شوند، گفت: قانونگذار صرفا در چند مورد کیفری استفاده از خدمات وکیل را ضروری دانسته و چنانچه خدمات وکیل دادگستری در طرح دعاوی یا حتی انجام کلیه امور حقوقی طبق قانون لازم باشد، دستگاه قضا هم با ورودی کمتر پرونده مواجه می‌شود و شعبات با کیفیت بهتر و با وقت کافی تر به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط پیشنهاد وکلا به مردم این است که وکالت به صورت تخصصی در مرجع صدور پروانه پیگیری شود مثلا وکلا به متخصصان پایه یک علوم کیفری یا خانواده یا حقوقی ... تقسیم شوند تا از این طریق دعاوی با کیفیت بهتری مطرح شده و مسیر اعتلای رشته حقوق تسهیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha