• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402041710324
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود

طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه و امامزاده استان خبر داد.

 حجت‌الاسلام میرزایی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در جهت بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان و با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 وی با اشاره به بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی گفت : این طرح در امامزاده ابراهیم (ع) طاق بستان، حرم مطهر سیده فاطمه(س)، مسجد و زیارتگاه صاحب الزمان(عج) در شهر کرمانشاه، بقعه سلیمان بن داوود و احمدبن اسحاق(ره) شهرستان سرپل‌ذهاب،  امامزاده علی اکبر(ع) و امامزاده حسن(ع) شهرستان اسلام آباد غرب، امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر، امامزاده خلیل الله(ع) گروس، امامزاده سید جمال الدین(ع)، امامزاده باقر(ع) گودین و امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده ابوالولی(ع) شهرستان کنگاور، بقعه سید جلال الدین(ع) کرم بست، بقعه ویس القرن(ره)،امامزاده باقر(ع) بیستون و امامزاده مهدی (ع) و امامزاده سید عبیدالله(ع) کوسه هجیج شهرستان پاوه برگزار می شود . 

 میرزایی هدف از اجرای این طرح را ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط گیری موثر، زمینه‌سازی سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه های ورزشی و مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی در استان کرمانشاه می باشد. 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی، برگزاری کلاس‌های قرآن در رشته های مختلف روخوانی، روان خوانی و مفاهیم قرآن، برگزاری کلاس های احکام و آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، مداحی، تواشیح و سرود، آموزش‌های رایانه ای، کلاسهای نقاشی، خیاطی، گلدوزی، عروسک سازی، طراحی، نمد بافی، قالی بافی، خوشنویسی، برگزاری کلاس های هنری و ورزشی و ... از جمله برنامه هایی است که در این طرح برای پسران و دختران در نظر گرفته شده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: این طرح پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه شاخص از پانزدهم تیر تا پایان مرداد ماه، ویژه دانش‌آموزان در رده‌های سنی هشت تا ۱۸ سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

میرزایی در ادامه با اشاره به اهمیت اوقات فراغت، گفت: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقاء روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند. 

وی ادامه داد: اگر دلسوزان نسل جوان،  برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه‌ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر نموده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha