• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402041710337
  • خبرنگار : 71667

نشست روز فناوری اطلاعات برگزار شد

نشست روز فناوری اطلاعات برگزار شد

رییس سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران گفت: امسال دومین بار است که روز فناوری اطلاعات را جشن می‌گیریم و مخاطب آن عامه مردم هستند بنابراین هدف این روز رساندن اطلاعات به عموم مردم است.

به گزارش ایسنا، حسین اسلامی در یک نشست خبری به مناسبت روز فناوری اطلاعات اظهار کرد: تمرکز اصلی بر روی فناوری اطلاعات است و قریب به سه سال است سال روز حکیم‌ خوارزمی به این حوزه اختصاص یافته است.

وی گفت: زندگی ما نسبت به گذشته تغییر یافته و فناوری اطلاعات زندگی ایرانی - اسلامی را دچار تغییرات مهمی کرده است. متاسفانه هنوز نتوانستیم این درک را برسانیم که برداشتن موانع اقتصاد دیجیتال تنها راه پیشرفت کشور است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه تاکید کرد: ما دو مشکل داریم و آن محدودیت و اختلال های اینترنتی است.  حکمی که اخیرا رییس جمهور به رییس مرکزی ملی فضای مجازی داده اند، این مرکز مامور پیگیر این موضوع است و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: تشکیل این کمیته را به فال نیک می گیریم به شرطی که نمایندگان بخش خصوصی هم در آن حضور داشته باشند. آنچه که مهم است واضح است که محدودیت های جدی داریم، همچنین اختلال های جدی داریم و مدام برخی حوزه ها قطع است. ما رایزنی هایی در این زمینه انجام دادیم. همزمان که تلاش می کنیم و نا امید هم نیستیم.

در ادامه این نشست رضا قربانی- رئیس کمیسیون فین تک سازمان نظام صنفی استان تهران با ارائه گزارشی از نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: حجم محتوای بسیاری در این دوره نمایشگاه انجام شد بنابراین نباید قابل مقایسه با دوره های قبل باشد.

وی افزود: در این دوره نمایشگاه ۱۳۰ مهمان حضور داشتند و بیشترین برنامه های برگزار شده در زمینه رگولاتوی، سخت افزار بلاکچین بود و سایر حوزه‌ها هر کدام چند درصدی از این فضا را به خود اختصاص دادند؛ به صورت کلی ۲۲۸ دقیقه محتوا داشتیم  که در پنج روز الکامپ اجرا شد.

رئیس کمیسیون فین تک سازمان نصر تهران گفت: درباره روز فناوری بنا بود که یک روز کامل به این رویداد اختصاص یابد اما درنظر داریم که در کمتر از سه ساعت بحث‌های اصلی را اجرا و داشته باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha